Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite i ö-vik?
-
Kite i ö-vik?
Publicerad av granis på 15 februari, 2006 vid 10:55Några kiters som håller till i Ö-vik? Har funderationer på att flytta dit till hösten och undrar om det finns några att kita med?
jakob_s svarade 19 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Vi är några stycken som under ett par år nu kört på snö så ofta vi kan. Detfinns några ställen som torde fungera utmärkt för att köra på vatten (det är bara 25min till Salusand=vågsurfspot av rang) men vi leker bara i snön än så länge.
Flytta hit bara! -
Hej ö-vik
i sundsvall är vi ett bra gäng som åker vinter och sommar, mest sommar.
Vi har precis fått nys om Salusand och att det kan vara en kanonspot.
Lite långt för att bara chansåka (1,5h), så om det finns några locals där uppe vore det kalas att få kontakt med er.
sundsvallssurfarnas sida: http://www.kiteskolan.net/
/stefan -
Vi blir även fler och fler i Umeå.Ca 2,5 mil söder om Umeå har du Lillskärsudden i Sörmjöle, ett riktigt bra ställe på alla vindar från syd.
Vi har ofta snackat om att testa salusand men det har alldrig blivit, misstänker dock att berget på höger kanten förstör vinden.
Peter -
Det ser ju rätt öppet ut och vågorna ska tydligen vara stora 🙂
Hur är det med vågor på lillskärsudden, kanske kan vara ett alternativ om salusand inte fungerar, vilka vindriktingar är det som gäller i salusand förresten? Kul att det blir fler även här i norr, vi kanske skulle fixa till nån rolig tillställning nån blåsig dag nu till våren.Hittade den här, tror det är nån surfare här på steffo som tagit bilden.
-
Det blir skapliga vågot i Salusand om det blåser Syd ca10m/s i ett par timmar.
Personalen i kiosken bruker vara snälla -om ni ringer och frågar dem och de ser vitt skum ifrån kioskfönstret så är vågorna stora nog för att vågsurfas och då är det ju bara till att åka. Det kan vara en väldans massa vågsurfare där om det är en fin dag men dom är snälla och antagligen blir dom nog bara glada över att få kika på några kitar. -
Ja fler kitare till ovik! Men vilka ar ni alla andra? Jag har akt till umea, lillskarsudden… Ar i Puerto rico nu, men ja hakar garna pa om det ar nagra som ska ut a aka i ovik i slutet av mars!
-
Jag bor i varjefall strax utanför Umeå…..hur många kiters finns det i Umeå egentligen? Jag har sett en enda, och det var på nydalasjön häromdagen….
-
Några fler är vi nog, hör av dig om tider och platser!
Peter
070-3993027
090-45533 -
Klart vi ska Surfa/Kita Salusand i år peter ! 😉
14ms Syd = cross-shore och 2-3meter swell utanför den lilla ån..
Är en massa Vindsurfare från lillis som är sugna på Salusand.Att Sjöbris kita i juli och augusti tror jag inte är så bra..Stället kan koka av folk när det är fint väder..
Men på Hösten !
Döm själv..
Logga in för att svara.