Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite i Oslo?!
-
Kite i Oslo?!
Publicerad av _sofia_ på 8 februari, 2008 vid 12:50🙂 Ska jobba i oslo i sommar och de e tyvärr ganska långt till vbg för at dra ner när prog stämmer. Undrar om ngn vet om de finns ngr bra möjlighet till surf i närheten av oslo?
Vore mkt tacksam för svar…:laugh:pihlblad svarade 17 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Tror att det är ganska kört på sommaren, om du inte vill köra bil i ett par timmar. Kolla mer här: http://www.kite.no/
-
F-n det var ju synd kommer att jobba i Oslo nu i 3 månader fram till sommaren…..sitter lite i samma sits nämligen.
-
Yes, har kollat in kite.no, tack för tipset.
polacken: Har du hittat någon bra spot då?
-
Äh… Det finns vatten runt hörnet i oslo. Jobbade där förra hösten. Bara att rigga vid 7 eleven och dra ut!
-
Usch ve och fasa, jag bodde i oslo förut, Usch! Smutsig stad med massa pundare och en riktig maffiastat blandat med smaklösa norrmän! Skulle aldrig sätta min fot där igen!
Och beträffande surf i Oslo så är det nog vanskligt! Oslobor super och är dräggiga bara. -
Perrapops;444245 wrote:Usch ve och fasa, jag bodde i oslo förut, Usch! [..]
Hahaha! Kan vi inte få en längre resebeskrivelse, det låter som att det finns mycket att berätta om! Gärna med bilder?
-
Jag kan skicka lite bilder på pundarligorna som hänger överallt, och sen givetvis bilder på norrmän som springer omkring och leker ministureplan på stravinsky!
Nej, även om de tjänar mer pengar i norge så är jag lycklig över att bo I Sverige, med lite mindre pengar på fickan och lite mer allmänbildning! Kanske generaliserar lite, men helt ärligt jag avskyr Oslo! -
Visst norrmänn e litte special stuff men sköna ändå, partade och bodde me ngr uppe i Åre för en månad sen. Men ska nog ta och åka dit a skaffa min egna uppfattning om stället och hade vart gott om man hade haft möjlighet att födriva tiden me Kite, annars så får ja ta me mig guitarr hero och jogging skorna…
-
svelvik 40min fra oslo S-Ø til S-v (drammensfjorden)
storsand 35min. fra oslo s-ø til sør (drøbaksundet)
svellet …nord om oslo, fråga på kite no. -
och Larkollen øst/moss vindrettning vest- sør 60 min. fra oslo
Logga in för att svara.