Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › kite i tarifa
-
kite i tarifa
Publicerad av anonym-anvandare på 9 februari, 2004 vid 15:35tänkte åka ner i april å pröva på kite nere i tarifa
nån som har färdigheter från stället?/fredde
eddie svarade 20 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Jag var därnere i sommras… det var där mitt intresse för sporten väcktes. Men jag var enbart en “hang-around” då.
I vilket fall som helst så är det en helt underbar stad… Bra party och hundratals kiteare!
Inga direkta nybörjarförhållanden dock. Det blir fort djupt och skapliga vågor… Under den veckan vi var där så blåste det hela tiden.
Kontentan är i alla fall att jag absolut skall tillbaka, denna gång utan att enbart häcka på stranden. -
mm ska ner i april me en polare som åker vindsurf å planera först på att vågsurfa men insåg att kiten kanske locka mer där nere. får väl se va som händer, häcka på stranden e kanske inte de coolaste man kan göra
//fredz
-
Tarifa är ett guldställe! man behöver inte åka jorden runt!
-
vilka storlekar på kites behöver man under april månad ta med sig, för en 95 kg tungviktare.O var ska man bo? För att ha de’ gött?
-
Svar till:
vilka storlekar på kites behöver man under april månad ta med sig, för en 95 kg tungviktare.O var ska man bo? För att ha de’ gött?
[/ QUOTE ]
svar på fråga 1. 12a svar på fråga 2. Mistralcentret -
i tarifa kan det vara byigt som fan och sjukligt stark vind, gå inte ut då…
poniente blåser istället lite som fan och då behöver du stor kite + att det är onshore och ganska stora vågor.
kör i kitezonerna och ta det försiktigt, inget bra nybörjarställe, inget bra ställe alls egentligen.
-
Det kommer vara minst 8 pers över valborg från stockholms kiteklubb där. Har varit där tidigare och det är bra förhållanden. Många olika ställen och säker vind.
d
-
Finns det noe vind-statistikk for Tarifa, skal ned til Marbella med familien i mai.
Morten
-
Jo. http://www.windguru.cz Location: Spain – Tarifa
och, så clickar du [Archive]. Så får du se. Men inte statistik på hur det var, men hur prognoser såg ut då.
Mypa
-
Via club mistral (http://www.club-mistral.com) kan man klicka på locations och weather och hitta statisktik på hur det faktiskt var. Tänk på att det är lokala fenomen som inte alltid windguru kan förutse.
/adde
-
hej
man behöver bil i tarifa för du får åka till annan strand nåra km från byn om det blåser levante.(frånland vid stan)
kan vara ganska byigt men det är det ju här med…
lämna inget i bilen bara för dom snor som korpar!
/Fredrik -
Jag ar for tillfallet i sodra spanien och kitear…ska forsoka fa tag pa en vaning i Tarifa. Tyvarr snordyrt, men om man ar nagra stycken…blir det runt en 2000-3000/man Nagon som ar intresserad? Stannar har juli ut.
Camilla
-
Tjena,
jag har oxå planer på att sticka ner, har boende i Malaga. Långt emellan? När i April drar du ner?
Logga in för att svara.