Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite in Greece

• Kite in Greece

Publicerad av marcusz på 23 juli, 2010 vid 10:11

Hejsan!
    Jag åker till Grekland imorgon och undrar om det är värt att ta med kiten ner.
    Kommer att segla runt mellan öarna i Lefkas- och Ithaka-området. Någon som vet om det finns bra spots och vind där?
    Tack.

marcusz svarade 14 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bohm

Medlem
    23 juli, 2010 vid 10:23

ta med!!

lite bilder från lefkas
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52999&highlight=lefkada

Kitestranden som ligger nån kilometer från Lefkas stad heter Milos och är berömd för den pålitliga sjöbrisen.

• kaptenen

Medlem
    23 juli, 2010 vid 11:10

Ta med grejerna för fan, jag hade med mig mina men behövde hyra pga för liten kite de dagar jag kunde köra och de som driver det där stället är fan bland de oskönaste människor jag träffat. Hel galna ockerpriser för hyra och de vägrar pruta det minsta. Stranden vid Milos är riktigt fin men det ligger ett rev av riktigt elaka (lava?)stenar längst med hela stranden så som du/någon du åker med inte är så van kan det nog vara lite obehagligt.

Som sagt, sponsra inte deras fruktansvärt dryga attityd genom att hyra grejer utan ta med eget, om inte annat för min hämnds skull 🙂

• marcusz

Medlem
    23 juli, 2010 vid 12:32

Den ska med!
    Vi seglade förbi det stället förra året och såg massa som surfade där. Eftersom vi kommer att segla runt i det området, undrar jag om det finns något annat ställe som ni känner till. Skulle det funka rent säkerhetsmässigt att rigga upp på segelbåten och sen köra i en ”öde” vik? Jag tror att vi har en lite dingy på båten också. Vad borde man tänka på i så fall?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite in Greece

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.