Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite köpes, naish 11,5

• kite köpes, naish 11,5

Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2001 vid 19:52

har någon detta till salu? om inte, vad kan man annars tänka sig för prylar. Jag har vågsurfat i tio år men inte kitesurfat alls. tror att detta är en bra drake för svenska vindar men vad säger folk som vet? är den hyfsat lätt att hantera eller ska man satsa på en wipika som jag sett att vissa talar gott om? har också planer på att börja köra på hav när jag lärt mig segla härket.

tacksam för hjälp. om någon händelsevis skulle vilja byta mot vågsurfprylar finns det en hel drös prylar och dräkter och annat att välja på/ per

maila gärna info per_grimfjard@hotmail.com

anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2001 vid 21:17

köp en 8.4 Air Blast eller 11.8:an underbar 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2001 vid 05:52

Ännu en som rekommenderar wipika alltså! Varför är den bättre, är det för att jag är nybörjare, är det för att den startar bättre i vattnet etc?

Vad ska man betala för en sådan? Jag såg en sida i danmark som sålde dessa till bra priser, tyckte jag. Hur många linor och annat är att rekommendera?

tacksam för mer info/ per

• joce

Medlem
    21 juni, 2001 vid 07:48

Jag tror inte att du märker någon större skillnad mellan en wipika, naish eller cabrhina.
    Utom i dem största storlekarna, där verkar wipika(airblast) bättre på grund av deras möjlighet att backa upp dem från vattnet
    och att dem verkar snabbare och mer lättstyrda än dem andra märkena.
    Detta om dem större storlekarna är bara vad jag har läst, har inte provat själv.
    Om man är nybörjare så är det nog bra att börja med en tvålinorskite, typ wipi freeair, naish r3, cabrhina co2…
    Dessa kan man sedan lätt göra om till 4 linorskites när man har fått lite koll.
    Vad det gäller priser så är det nog nästan ingen skillnad alls mellan olika butiker, om du inte handlar i danmark på http://www.surf-swc.dk/ där är det väldigt billigt
    däremot är det skillnad i pris mellan olika märken. Jag var i kontakt med en kille(Björn) i skåne och han var väldigt snabb(svarade samma dag via e-post)
    med svar på alla mina frågor. Eftersom han själv är håller på med kitesurfing så kan han svara vettigt på det mesta med kite.
    Han säljer wipika och nås på http://www.kiteboard.nu.

Dem flesta windsurfinghandlare säljer kite också, se bara till att du får prata med en säljare som håller på med kite själv.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2001 vid 18:53

Wipikan “faller inte ner” lika lätt som naishen, tar väsentligt bättre höjd, inte lika tung att styra som Cabrhinan och Riccin, minus är att kardborr fästen på bomen slits rätt snabbt, har dock klistrat på extra kardborr ock det fungerar fin fint 🙂 . Wipikan går även att trimma mera än tex Naish, ett gäng olika trimlinor o grejer, har kört min 11.8 ända upp till 11m/s. det nya med 20 m har sina fördelar också, lättare att hoppa i bra vind, väsentligt högre hopp dock svårare att få fart vid svagare vindar (3.5-4.5 m/s) men man kan ju alltid slakta ett par gamla linor så att man får 4x10m … köp inte en Cabrhina, dom har haft en jevla massa probs med dom, det är tom så att butiker som säljer CB, skickar tillbaka alla sina kites och tar in wipikan.

Jag rekomderar varmt Wipika möjligen en Roberto Ricci

/Hugo

http://www.oneoff.com / xtremekiting.com
    hugo@bansan.com

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2001 vid 08:04

Okej, wipika verkar det vara alltså, men vilken modell? Air blast eller free air etc. Jag kommer att vilja utnyttja en mer dynamisk drake på sikt. Alltså vill inte köpa en som är slö och tam om ett tag eftersom jag är nybörjare nu. Fast så kanske det inte funkar? Jag hoppas också kunna köra i australien i höst, då kanske man väljer bort det ena eller andra alternativet också, eller?

tack för hjälpen/ per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite köpes, naish 11,5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.