Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kite kurser nära göteborg
-
kite kurser nära göteborg
Publicerad av 19861743 på 11 juli, 2005 vid 13:33Jag funderar på att gå en kurs i närheten av göteborg i sommar.
var finns möjlighet att göra detta?
vad rekomenderas?
någon som har gått kurs och har några kommentarer/tips
/mvh Linus
sj0gren svarade 19 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 38 Svar -
38 Svar
-
surfersparadise.nu (helvete va ofta jag stavar fel på den)
north-sails.com
swell.se
kiteskolan.seFinns väl en drös till antar jag, finns även en länk med en fullständig svensk lista av folk som kör kurser. Men dessa tre är väl de största på västkusten.
Sett att surfersparadise kör med ganska många personer per instruktör på sina nybörjarkurser men tror att alla håller bra klass.
Swell är det enda IKO-centret i Sverige iaf och kör max två pers per instruktör. -
Peps e ju självklart att rekommendera, men tyvärr ger han inte kurser bara sådär. En förskottsbetalning på 12000:-, mat, hotell samt massage är vad han vill ha för 2 timmar kurs. Men då lär du dig.
Peps
-
Jag tror jag skriver fel varje gång jag skriver in den urlen.
Hänga det jävla webbhotellet som har snott den domänen. -
kites.se vid Rågelund Vallersvik.com
Vi jobbar på ett nytt kitecenter där.
Här får du möjlighet att själv avgöra om du gillar foil eller tube
i och med att vi går igenom båda!
Peter
peter@kiters.se
0703011527 -
Svar till:
north-sails.com
swell.se
kiteskolan.seFinns väl en drös till antar jag, finns även en länk med en fullständig svensk lista av folk som kör kurser. Men dessa tre är väl de största på västkusten.
Sett att surfersparadise kör med ganska många personer per instruktör på sina nybörjarkurser men tror att alla håller bra klass.
Swell är det enda IKO-centret i Sverige iaf och kör max två pers per instruktör.[/ QUOTE ]
swell har inget IKO center inte enligt IKo i alla fall, fast vi vet ju alla att man kan va IKO fast man inte är det så det spelar ju mindra sexuell roll
-
skumt ! I och med att jag och ytterligare 5 st som jag vet har fått sina IKO certifikat genom SWELL.
Vore intressant att få veta var du har fått din information…Mvh
Micke -
Svar till:
Svar till:
north-sails.com
swell.se
Swell är det enda IKO-centret i Sverige iaf och kör max två pers per instruktör.[/ QUOTE ]
swell har inget IKO center inte enligt IKo i alla fall, fast vi vet ju alla att man kan va IKO fast man inte är det så det spelar ju mindra sexuell roll
[/ QUOTE ]
DESSUTOM står ju Swell med på IKO’s egna lista över IKO certifierade centers. Det är det enda i Sverige. Tycker det är lite fult av dig att sprida falsk information.
För er som inte själva orkar titta på IKO’s hemsida att Swell står med kan klicka på direktlänken här http://www.ikorg.com/kiteboarding_center_process2.php?menu_id=2Mvh
Micke -
okej … länken funkade inte … men klicka på denna och välj Sweden i rullgardins menyn… så kommer SWELL upp.
-
Svar till:
Svar till:
north-sails.com
swell.se
[/ QUOTE ]
Vad e det som säger att det e bättre att gå en kurs hos ex swell som e IKO än hos nån annan?
-
Jag störde mig mest på ryktesspridningen.
Fördelen med IKO är att kurserna kvalitets-säkras, och det blir en standard för vad som skall ingå i grundutbildningen över hela världen. Lite samma princip som att en BIG-MAC skall smaka samma och innehålla samma ingridienser oavsett var i världen man köper den.
I och med att IKO centers kan bli av med sin certifiering så är de väldigt noga med att leva upp till IKO’s krav och på så sätt blir det en sorts kvalitetsförsäkring.
Nu är det dock inte sagt att du garanterat får en bättre kurs för att du går till ett IKO center. DEt är möjligt att ” just den snubben som din polare sa var grym på att lära folk kita, även är det.” . Men det e dina stålar som ryker om du blir missnöjd med kursen. Hos IKO får du en direkt innehållsförteckning över vad som skall ingå i kursen .. och det finns en instans dit du kan klaga om du får en vanlig sketen liten 9 kr hamburgare, när du beställt ”stora menyn”.
mvh
Micke -
hahahahahaha, vilken jämförelse. big mac smakar fan olika i alla länder precis som coca cola och IKO t ex. IKO är definitivt ingen kvalitetsgaranti, de ger sina licenser till vilken klåpare som helst, instruktörer såväl som elever.
Logga in för att svara.