Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite magazin

• Kite magazin

Publicerad av mbkpeter på 18 september, 2008 vid 21:03

Oi,

Jag har en medvetet tråkig fråga, men ack så viktig för Kiteboardings framtid 😉 =

Vilken är det bästa magazinet (tidning) OCH bästa forum/nyhetswebsida i:

1. England
    2. Frankrike
    3. Tyskland
    4. Italien

Kanske ingen som har koll på alla svaren, men det vore grymt om ni kunde hosta upp det ni vet om.

Peter

hildingdude svarade 16 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • skotten

Medlem
    18 september, 2008 vid 21:04

nordicsurfermag… the rest are just full of adverts.

• milkman

Medlem
    18 september, 2008 vid 21:23

Precis som skotten säger.
    Å det är verkligen helt sjuuuukt hur lite redaktionellt det är i de internationella tidningarna.

• sourra

Medlem
    18 september, 2008 vid 21:26

Håller med helt och hållet. Men om du vill ha svar på i vilken tidning du når flest människor i de aktuella länderna – fråga på kiteforum.com istället.

• kasimir

Medlem
    19 september, 2008 vid 05:44

Kiteworld är faktiskt bra så nu skall vi inte vara sådana.

• neven

Medlem
    19 september, 2008 vid 10:41

KiteWorld är schysst (är väl UK?). Och Kiteboarding Magazine tycker jag också är helt ok. Tror den är amerikansk.

• sourra

Medlem
    19 september, 2008 vid 11:04

Tror det finns både Kiteworld US och UK men UK är väl den som är ”bäst”.

• blizzard30

Medlem
    19 september, 2008 vid 14:37

Du hittar några av dessa på Presstop i Göteborg så du kan gå dit och jämföra lite om du vill. /Markus

• gh0st

Medlem
    19 september, 2008 vid 15:42

kiteboarder tycker jag är bättre än KW. KW skriver ju aldrig något kasst i sina recensioner… alldeles för köpta tycker jag.

• mbkpeter

Medlem
    19 september, 2008 vid 16:12

Thanks.

http://www.kiteworldmag.com Är detta UK eller USA???

• happymagnus

Medlem
    19 september, 2008 vid 16:39

Jag har läst en hel del i KiteWorld men den är uruselt redigerad. Nordic Surfmag är cool men även den skulle behöva lite hårdare redigering. Bilderna håller hög klass men texten är väl sådär ibland. Bra påminnelse förresten om NSM, måste signa upp mig på en prenumeration. Det är ju ett så skönt initiativ att det måste uppmuntras.

Hursomhelst; recensionerna av drakar och brädor i samtliga engelskspråkiga tidningar suger fett. De verkar så rädda att reta upp en annonsör att det bara blir en snäll presentation, aldrig en seriös utvärdering. Den enda tidning jag sett som verkligen haft en åsikt och testat är den tyska tidningen Kitesurfing.de tror jag den hette.

Kan även tipsa om onlinetidningen iksurf som är riktigt snygg och dessutom GRATIS – och det är ju som bekant gott… http://www.iksurfmag.com/ Det finns även en hel del andra onlinetidningar som är gratis. Se dem här http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/7-free-online-kiteboarding-magazines-you-must-read.aspx

Men online är en sak. Jag vill ändå ha en vanlig tidning hemma. Nordic Surfmag är ändå om Sverige och jag vill stödja den här typen av projekt.

• sourra

Medlem
    19 september, 2008 vid 16:50

Det är snarare en fråga om ”infomercials” än vad det är recensioner.

• hildingdude

Medlem
    21 september, 2008 vid 18:41

Coreonlinemagazine är riktigt bra tkr jag. mycket mer om åkare och lifestyle. inte lika mycket

”infomercials”

utan mer vad åkarna tycker och tänker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite magazin

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.