Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kite med familj Feb-Mars Egypten ?
-
Kite med familj Feb-Mars Egypten ?
Publicerad av patrikol på 17 november, 2004 vid 10:02Skall åka i Feb-Mars med familjen försöka att kombinera det hela med små barn så inte för lång flygresa.
Någon som vet något bra ställe? Alla tips välkommnas med största tacksamhet!
zilversurfaren svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Vi drar nog dit i januari men det är så klart super secret och till helt tok secret place
-
Ja man vill ju inte bli skjuten bara för att man får reda på det.
-
Vänta till mars, större chans till bra vindar.
Var i El Gouna (ca 30 min norr om Hurghada) i oktober. Helt OK ställe. Finns ett kitecenter på Mangrovy Beach, mkt tyskar som vanligt… Sideshorevindar. Var där med ett gäng andra kitare men kan mkt väl tänka mig att åka dit med familjen nästa gång. -
Ärt det tokdåligt med vind i Januari?? Funderar på lite allinclusivesupersecretdeluxe.
-
Åkte charter så jag vet inte riktigt vad hotellen kostar. Ett tips är att kolla ett hotell som heter Ali pascha eller nåt, tydligen var det det hotellet som de flesta kitarna bodde på.
De på Kitecentret sa att bästa tiden var mellan mars,april till oktober. Kolla http://www.colonawatersports.com för väder. De har förutom alla grafer över genomsnittsvindar även en funktion där man kan kolla dagens väder och ca en vecka bakåt, de anger vindhastighet och drakstorlek och det stämde bra när vi var där. (annars kan man ju misstänka att de justerar upp vindhastigheten för att locka till sig turister…).
El Gouna är helt byggt för turister och det var jag lite skeptisk till innan vi åkte. Det var dock helt ok, man slipper mkt “hassle” från locals och det var fortfarande billigt.
Logga in för att svara.