Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite Miami + Orlando

• Kite Miami + Orlando

Publicerad av pewe på 20 april, 2011 vid 10:41

Tjena

Någon som varit i Miami & Orlando som har lite bra info om kitespots?

dadil svarade 14 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nicolai

Medlem
    20 april, 2011 vid 11:27

Mccormicks cable. clockwise:
    [ame=”http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=seffner+florida&aq=&sll=38.479395,-95.712891&sspn=28.290554,86.220703&ie=UTF8&hq=&hnear=Seffner,+Hillsborough+County,+Florida&ll=28.024693,-82.274873&spn=0.007899,0.02105&t=h&z=16″]seffner florida – Google Maps[/ame]

• plattvatten

Medlem
    20 april, 2011 vid 12:31

Kolla med Key Biscayne gubbarna i miami. Island 10 min syd om miami.

• cortex

Medlem
    20 april, 2011 vid 13:01

Jag var där för ett par år sedan. De spots som ligger närmast Miami är ju först och främst Southbeach. Kolla bara noga vart man får kite’a. Har tydligen varit en massa bråk om kitezoner etc.
    Allra längst norr ut på stranden var det grymt fint och jag fick en helt okej vågsession där.

Sedan har du Crandon Park och Matthewson Hamock (eller hur f-n det nu stavas) som ligger nära. Fint plattvatten på bägge ställena.
    Bästa sessionen hade jag på Isla Morada (på väg ner mot The Keys), klockrent plattvatten inne bland mangrove-öar. Då åkte vi ut med en katamaran till en stor sandbar och launchade där. Riktigt gött ställe!

Som vanligt i USA är det ju dock inte bara att åka ner och rigga… utan det ska betalas inträde till stränder/områden, lösas försäkringar och få ”kölapp” för vattentid etc.
    ”Land of the free” verkar ha pyst iväg totalt mao.

Miami bjöd på helt okej kiting även om det fanns en del grejer att hålla koll på (fireants när man riggade, hajar och saltvatten-krokodiler när man kitade, hetsiga beach-patrol-snutar när man softade på stranden etc).

Var sååå gött att skate’a runt på sin longboard längst med southbeach på eftermiddagarna och kolla in hur raggar-rundan har utvecklats in på 2000-talet. Hysteriskt underhållande… Ha ha.
    (Hint: feeeta Hummers med absurt mycket bling-bling och guldkedjor i backspeglarna samt baskaggar som knappt fick plats i bilen)

/Kaj

• pewe

Medlem
    20 april, 2011 vid 16:29

Låter som det kan bli en bra tripp 🙂

CLOCKWISE CABLE = I LIKE!! Tack för jag hade redan glömt bort vad den hette haha… Kört hårt i Danmark!

David… tummelisa…

• dadil

Medlem
    20 april, 2011 vid 17:36

Åk till Asshole station, gå rakt fram in genom tunneln, väl framme får du äta så mycket chokladmousse du orkar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA