-
Kite-nissar
När ska kitesurfarna fatta att den sporten inte går att utöva på samma ställe som vindsurfing? Var i Cabarete i vintras och märkte att kite-surfarna vill segla mitt i viken utanför stranden, självklart för där är det ju bäst förhållanden. Men vad händer när den lilla kiten trillar i sjön? (Det gör den jag lovar). Eller när kiten gör en lågsniffning i 100 blås? Linorna kan då sabba den bästa surfdan eller skada folk. En vindsurfare i Cabarete fick en lina på sig som höll på att kapa halsen. Efter det förbjöd nån lokal strandboss, som tydligen hade nått bakom pannbenet, all kitesurfing vid Cabarete beach. Kite-nissarna förpassades till Bozo Beach där bara några vågsurfare håller till, men där var shore breaket för stort så några extra jobbiga kitesnubbar fortsatte att sabba vattnet i Cabarete.
En dag höll en snubbe på med flyguppvisningar över huvuden på folk och var allmänt irriterande. Han stod på stranden med hyffsad onshore vind och tappade plötsligt kontrollen över sin dödliga leksak( inte helt oväntat). Den susade över turisternas huvuden, linorna trasslade in sig in en palm och kiten kraschade i AHD-grabbarnas restaurang! Det tog väl en timme för honom att samla ihop sin patetiska röra och be om ursäkt, sen såg man inte honom nått mer.
Själv skulle jag kunna tänka mig att pröva kitesurfing nan gång eftersom det går att segla även i <10kn - vindar, men aldrig bland vindsurfare.
Så klart!
Logga in för att svara.