Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Kite nr 2, vilken storlek?
-
Kite nr 2, vilken storlek?
Publicerad av aktaer på 14 augusti, 2008 vid 11:01Hej igen, som jag har sett på saken så kommer jag förr eller senare bli tvungen att inskaffa 1 kite till, har nu en 14m2 kite.
Jag väger 95 kilo och vill kunna ha den i vindar upp mot en 8-14 ms.Vilken storlek är det som jag ska ha då?:santa:
Mvh Johan
sourra svarade 16 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Japp japp, det låter vettigt. En av våra veteraner (Che_riff) vet jag förespråkar den setupen med Torchs.
-
Om det är Ozone Instincts du tittar på så är 9m rätt som tvåa till en 14m platt kite, typ LightII eller bow..
-
Har lite samma problem och stjäler tråden. Har en Slingshot Rev 11:a men känner att den kommer vara för stor i höst. Är en tungviktare på 65 kg förövrigt. 7:a kanske?
-
På A svarar jag 10 och på B svarar jag 7. På alla andra frågor säger jag Cabrinha.:wink:
-
Tack för hjälpen ännu en gång. Får helt enkelt vänta tills nästa löning 🙂
-
Hehe, det finns inget som går upp mot att köpa nya grejer =) Sen när du har köpt så många kites som ryms i din lägenhet och din flickvän börjar knorra är det bara att börja köpa på sig fotoprylar. De är mycket mindre och kostar lika mycket. Det finns alltid hål att stoppa lönen i…
Logga in för att svara.