Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Kite of the year!
-
@adde 356255 wrote:
Nu löser vi det här som vuxna människor, dvs med en klassisk googlefight…
Men å andra sida:
Partikol vs. HugeO/adde
HAHA adda ^^
Du skrev lite fel, jag ska hjälpa dig igen..tsss vindsurfare…och igen…
hahaaa…den här va oxå rolig…känn dig ägd!!
spring nu hem med dig till vindsurfing konfen;)
-
@Davids 356264 wrote:
Ett riktigt äss på att formulera dig är du iaf, klapp på huvudet på dig där. Duktig du är… Roliga är att du inte själv förstår hur du själv bevisar min poäng om och om igen och bara gör bort dig.
Dom dåliga formuleringarna är kopierade från din text.
Vem är det som inte förstår här ?!!? Jaa du skriver ju själv att du inte gillar ”fåniga inlägg” sluta då å skriv i tråden, dina inlägg blir just bara mer å mer fåniga..du fattar nog inte själv hur ”tappad bakom en vagn” du är…
Ditt nylle ligger redan i skiten!
-
@jonaish 356241 wrote:
sourra….Tekniken att bygga en drake som funkar!
Ok Hjonaish, kanske jag var otydlig med dig (ta lite dextrosol nu så du orkar hålla skärpan genom hela inlägget). Du dillar nåt om en doktorsavhandling i ”Teknik och marknadsföring” vilket låter som ett rätt spretigt ämne för en doktorsavhandling. Är du seriös eller hitter du bara på? Jag kan bli rätt less på att det ska haussas märken hit och dit och dessutom ska varje haussare ha ett helt koppel med rövslickare efter sig.
Ärligt talat, kites kostar inte mycket att tillverka. Däremot kostar det en del att ha en försäljningsorganisation, utvecklingsavdelning och inte minst är det ett helt gäng med människor som ska leva av värdekedjan. Ju kortare kedja, desto lägre priser. Man kan givetvis roa sig med konkurrera enbart på pris och då kommer den med mest kapital och lägst kostnader att stå som segrare, alternativt den som skiljer sig från mängden genom att erbjuda något som de andra inte erbjuder.
Det finns dom som säger att ”Märket jag representerar är grymt eftersom deras kites har den och den egenskapen/funktionen vilket jag anser vara grymt eftersom…”. Fine, det må vara gratisreklam, vilket är lite oschysst mot de som betalar för att få synas men visst, det är sakligt argumenterat.
Sen finns det dom (som t.ex. en brädtillverkare med anknytning till Skånetrakten) som gör uppenbart bra grejer, ger fan i att jiddra och låter nöjda kunder tala för sig utan att racka ned på andra. Ifall någon på forumet undrar något glider representanten för märket in besvarar frågorna på ett beundransvärt bra sätt.
Slutligen finns det dom som anser att det som de säljer eller kör på är det bästa och att alla andra är en jävla massa idioter som inte är av samma uppfattning. Detta görs helt utan att stödja sina påståenden med sakliga argument. Inom den egna gruppen kanske det är ett eftersträvansvärt beteende men utanför ryggklapparcirkeln är det lätt att framstå mest som en idiot.
Var och en har valfriheten att beställa från vilken återförsäljare de vill och jag föredrar att handla av min lokala handlare även om jag skulle kunna komma undan billigare på webben eftersom. Detta eftersom 1) jag tycker att det är en bra grej att stödja lokala aktörer för det bidrar till att hålla sporten levande och 2) jag gillar att kunna vända mig till någon om saker och ting strular. Jag tycker att även övriga på det här forumet ska utgå från sig själv när det gäller att handla och ge fan i att pracka på andra sin skit med osakliga argument. Härmed har jag inte nämnt någon och definitivt inte glömt någon. Ta åt er ni som känner för det och uppför er som folk och inte som en jävla hoper turkiska torghandlare.
-
@sourra 356270 wrote:
Ok Hjonaish, kanske jag var otydlig med dig (ta lite dextrosol nu så du orkar hålla skärpan genom hela inlägget). Du dillar nåt om en doktorsavhandling i ”Teknik och marknadsföring” vilket låter som ett rätt spretigt ämne för en doktorsavhandling. Är du seriös eller hitter du bara på? Jag kan bli rätt less på att det ska haussas märken hit och dit och dessutom ska varje haussare ha ett helt koppel med rövslickare efter sig.
Ärligt talat, kites kostar inte mycket att tillverka. Däremot kostar det en del att ha en försäljningsorganisation, utvecklingsavdelning och inte minst är det ett helt gäng med människor som ska leva av värdekedjan. Ju kortare kedja, desto lägre priser. Man kan givetvis roa sig med konkurrera enbart på pris och då kommer den med mest kapital och lägst kostnader att stå som segrare, alternativt den som skiljer sig från mängden genom att erbjuda något som de andra inte erbjuder.
Det finns dom som säger att ”Märket jag representerar är grymt eftersom deras kites har den och den egenskapen/funktionen vilket jag anser vara grymt eftersom…”. Fine, det må vara gratisreklam, vilket är lite oschysst mot de som betalar för att få synas men visst, det är sakligt argumenterat.
Sen finns det dom (som t.ex. en brädtillverkare med anknytning till Skånetrakten) som gör uppenbart bra grejer, ger fan i att jiddra och låter nöjda kunder tala för sig utan att racka ned på andra. Ifall någon på forumet undrar något glider representanten för märket in besvarar frågorna på ett beundransvärt bra sätt.
Slutligen finns det dom som anser att det som de säljer eller kör på är det bästa och att alla andra är en jävla massa idioter som inte är av samma uppfattning. Detta görs helt utan att stödja sina påståenden med sakliga argument. Inom den egna gruppen kanske det är ett eftersträvansvärt beteende men utanför ryggklapparcirkeln är det lätt att framstå mest som en idiot.
Var och en har valfriheten att beställa från vilken återförsäljare de vill och jag föredrar att handla av min lokala handlare även om jag skulle kunna komma undan billigare på webben eftersom. Detta eftersom 1) jag tycker att det är en bra grej att stödja lokala aktörer för det bidrar till att hålla sporten levande och 2) jag gillar att kunna vända mig till någon om saker och ting strular. Jag tycker att även övriga på det här forumet ska utgå från sig själv när det gäller att handla och ge fan i att pracka på andra sin skit med osakliga argument. Härmed har jag inte nämnt någon och definitivt inte glömt någon. Ta åt er ni som känner för det och uppför er som folk och inte som en jävla hoper turkiska torghandlare.
Har du kopierat av min doktorsavhandling och skrivit om saker så dom inte stämmer nu !!?!?! FYF
-
PATRIKOL! såklart hoppade du över mina vettiga frågor. Kan du inte förklara vad du menar med detta uttalandet åtminstone?
”Du har aldrig funderat på hur det kan komma sig att han kan sälja kites för mindre än halva priset än alla andra?
Du tror alltså det är för att Hugo är så himmla vänlig och tänker på att alla ska få billiga kites och dom andra importörerna är några gnidna jävlar som suger pengarna av vanligt folk?
Ja herre jösse säger jag bara!”
Du som verkar ha funderat, hur kommer det sig att hugo kan sälja sina kites till mindre än halva priset än alla andra?
Och hur e de egentligen om det inte är så att hugo är väldigt vänlig och säljer kites till lägre priser än andra?
-
Davids: Du kitesurfar nu då? Så du inte gör som i Chamonix och solar med gogglarna på Brevent så du får en fin bränna? Kanske ligger på stranden med våtdräkten på oxå för att få våtdräktsbränna??
😉
-
Orkar inte läsa allt, men det kommer öppnas en kitebutik i Dalby tillsammans med ett lass pitbikes etc, början i April. Återkommer med mer info om det.
-
@jonaish 356327 wrote:
HAHAhaaaa….
Precis…och vad kom vi fram till? Naish funka inte riktigt va!?!
Det är för mig främmande att du skall ha kommit fram till någonting alls. Naish funkar för mig, vad som funkar för andra vet jag inte men jag lyssnar intresserat så länge det framförs på ett något så när intelligent sätt.
-
Shit, nu har jag slängt bort en halvtimma av mitt liv för att plöja igenom den här tråden!
En tyvärr inte alltför ovanlig tråd i detta forum, underhållande på sitt sätt men ändå lite ”okonstruktiv” milt sagt. Det är ganska lätt att förutsäga vad de mest frekventa skribenterna skall skriva nästa gång.
Det börjar oftast med att Patrikol skriver nåt ganska oskyldigt positivt om Naish. Han får raskt mothugg av den vanliga skaran som hugger på allt Patrikol skriver oavsett vad han skrivit. (att han sen inte själv verkar fatta att det är han själv som triggar igång urspårningen ytterligare med att fortsätta bemöta sandlådekritiken kan te sig ganska märkligt för alla som följt forumet en tid…)
Tror tyvärr att Naish förlorat en hel del på ganska många av dina 8000 inlägg. Sorry Patrikol är övertygad om att du är en hyvens kille men ibland är tala silver och tiga guld…
De flesta tänkande personer tror jag ser igenom EH-gängets oftast totala brist på självkritik mot EH’s produkter och sig själva. Jag säger inte att EH är bra eller dåliga, jag vet inte för jag har inte provat nån.
Skulle vara rätt uppfriskande om folk slutade dissa andra märken som de ofta inte ens provat. Även de som provat ett annat märke någon enstaka gång borde vara lite mer försiktiga i sina slutsatser. Det krävs (i min värld) oftast mer än två tre vändor med en kite för att man skall kunna dra en slutsats om den är bra eller inte. (kanske bara jag som inte har den förmågan)
Jonaish, du åker tillbaka på min ignorera lista! Inte ett vettigt ord i ett enda inlägg!
Tycker för övrigt även jag att märkeshysterin är lite väl stor i den här sporten. Kan några små märken överleva på att inte lägga alla sina stålar på marknadsföring och korta led mellan fabrik och konsument så varför inte. Håller bara grejerna måttet så är det väl ingen tvekan vad man väljer? (kör för övrigt Skoda, hade gärna haft en Volvo men tycker inte att de är så mkt bättre att det motiverar prisskillnaden)
Peace! Gott nytt år på er!
PS. slasha på nu Jonaish, visa oss att du är den mogna världsvana 17-åring som vi alla älskar! DS
-
@Haze 356328 wrote:
Davids: Du kitesurfar nu då? Så du inte gör som i Chamonix och solar med gogglarna på Brevent så du får en fin bränna? Kanske ligger på stranden med våtdräkten på oxå för att få våtdräktsbränna??
😉
Klart man skaffar gogglebränna! Oftast sitter jag dock utanför spyan och dricker rosé eller på aguillen och hinkar bärs med åhman så mårman, fånigt att vara uppe på berget ju… Både du och jag vet att jag bränner ifrån dig, fakie, på berget Hasse so dont even get me started;)
Förresten, var fan kom du ifrån helt plötsligt?
-
@Zilversurfarn 356356 wrote:
Tror tyvärr att Naish förlorat en hel del på ganska många av dina 8000 inlägg. Sorry Patrikol är övertygad om att du är en hyvens kille men ibland är tala silver och tiga guld… DS
så rätt så rätt, naish förklippas med han med 8000post (och inte ens kan höjda) och det är inget positivt. Själv hade jag görna köpt mer grejor av Fahlen men bara tanken på babblaren för mig att må dålit.
-
vad kusligt tyst det blev från ”pattes” håll helt plötsligt. Har han kanske gått i graven på nytt?
-
@patrikol 356108 wrote:
Tja det var inte många rätt där men jag skall försöka hjälpa dig att få rätt på något av allt du skrev.
Tyvärr så är jag en fattigpojke dålig kommunalarbetar lön. 4 pojkar som kostar men iofs en fru som tjänar hyffsat, kommer inte ihåg sist när jag hade några pengar över efter den 5 i månaden. Så jag om någon har nytta av att kites är så billiga som möjligt.
Nu har ju den här tråden aldrig handlat om det.
Men det hade du sett om du kollat inläggen som finns i denna tråden.
Det som jag har tagit upp var att marknaden var förstörd i Sverige när det gäller kites.
Vad det är för skillnad på marknaden och konsumenter kan ju någon som är duktig på sådant göra.
Det är ju klart som korvspat att Hugos låga priser har gynnat oss fattiga kitekonsumenter men missgynnat marknaden kollosalt.
När ett företag går in och dumpar priserna till nära nog hälften av vad alla andra kan göra så får det konsekvenser för marknaden.
Hur det fungerar mera ingående kan jag inte ge mig in på det finns säkert folk här på Steffo som kan förklar det djupare för dig.
Tja…
Man blir så jäääävla trött på vad allt ska kosta billigt eller dyrt!!!
Spelar väll för fan ingen roll vilket pris man tar för en Kite!!!!
Man kan inte förstöra marknaden!!
Vadå går alla och köper en EH då?
Alla kör väll inte Audi (EH) eller Trabant ( )?
Det finns marknad för varje prisläge!!!
Säljer du drakar eller?
Man köper det man tycker om punkt slut.
Och en annan grej… du suger här på Steffo, hela Steffo är en jävla stor
sandlåda!!! för fan vuxna Kitesurfare som bara pratar skit och är missnöjda med allt som händer runt Kitesurfing.
Lägg energi på att göra Steffo till en seriös sida i stället…
Annars kommer inte Steffo att överleva.Do not eat the yellow snow//Marcel
Logga in för att svara.