Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite olycka
-
Hej, personen i fråga är jag. Har precis kommit hem frpn sjukhuset med ett par kryckot och en STOR påse med smärtstillande medecin. Jag tycks ha haft änglavakt och klarade mig helt utan frakturer men har inreblödningar i svanken och höften varav jag fick ligga med dropp i 3dygn.
Visst, lite orutin att hoppa så nära kanske men efter ha hoppat 25ggr på samma ställe och landat med stor marginal innan land så trodde ja inte att jag skulle flyga upp på land. Det kom en by på ca 14m/s från att vara ca 8m/s och jag körde en rhino 14 så byn kom liksom när jag hade hoppat upp ca 4m och lyft mig till ca 10m sen var vindbyn 30grader mer riktad mot land och därför landade jag på land. Så visst lite orutin och massa otur skulle jag vilja säga. Jag klarade dock landningen på land men det kom en ny by och sög tak i draken o kastade mig med ryggen för in i piren och där hann jag lösa ut mig.
Angående förbud så tror jag inte det kommer bli något efter detta, isfåall skulle dom behöva förbjuda alla vattenaktivitet eftersom olyckor finns överalt.
/peter
-
typ samma som jag råkade ut för, jag fick iofs nån ”termikbubbla” under kiten vilket lyfte mig lodrätt upp.
Jag får iofs fortfarande tejpa halva kroppen och käka painkillers så fort jag ska ut, och det är åtta månader sen jag mackade i.
Krypa på dig!
-
det va ju ett evigt tjat om den händelsen. så trött på din självömkan. we’ve heard enough
-
yea! Äntligen lite känlor på steffo!
Det har ju varit stendött idag!! -
Svar till:
[/ QUOTE ]
Tyvärr måste jag hålla med både Gogga och mrmille…
-
sitter den ena av er på jobbet eller slåss ni om vem som ska skriva inlägg först?
-
Oftast sitter han på jobbet…
Tyvärr har vi två datorer hemma… det hade kanske varit bättre med en så vi kunde slåss om den, samt spara er från onödiga inlägg från oss… -
hade ju vart intressant å se vem som hade vunnit å skrivit mest.
-
Svar till:
Svar till:
det va ju ett evigt tjat om den händelsen. så trött på din självömkan. we’ve heard enough
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
det e väl lite frakvarning på å tejpa kroppen om ngt
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Tyvärr måste jag hålla med både Gogga och mrmille…
[/ QUOTE ]
tyvärr måste jag hålla med dirk D
Logga in för att svara.