Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite only cabrinha 10-12 köpes

• kite only cabrinha 10-12 köpes

Publicerad av surfmc på 19 maj, 2005 vid 12:31

Nån som har en sådan att sälja ? Har en 17 redan så det vore ju smidigt att kunna köra med samma linor och bom.

patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 16 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • brickan

Medlem
    19 maj, 2005 vid 12:51

Två bomar är inte dåligt att ha om något händer med en så blir man inte stående på stranden.

• surfmc

Medlem
    19 maj, 2005 vid 12:56

jaja det är inte tvunget att vara utan bom! Du har väl inget å sälja eller?

• liljedahl

Medlem
    19 maj, 2005 vid 13:14

jag har en Cabrinha Access 2003 12m som du kan köpa för 3200 kr (med linor). Snarlik AR som CO2 men lite härdad för att tåla mer stryk då den ofta används som skolkite i USA. (Använd endast 5 ggr). / joakim@brandclinic.se

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2005 vid 13:42

Har en Co2:a 12kvm från 03 som du kan få för 3000:- utan bom. Fint skick inga lagningar, finns i ystad. Robban. [E-post]wave_520@hotmail.com [/E-post]

• casper

Medlem
    19 maj, 2005 vid 14:56

Olika bomlängder på 10-12 och 17 men det funkar ju säkert.
    Min 10’a e snabb som den e med orginal bommen måste bli toksnabb med 17 bom tror jag.

• zoolander

Medlem
    19 maj, 2005 vid 15:10

den kan ju omöjligt bli snabbare..kanske lättare på grund av att ud har större hävarm

• surfmc

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:04

Jag pratade med en kunnig om det för ett tag sedan, Har man längre bom så svänger kiten snabbare, min e 57 eller 58 så den e rejält stor. Kanske för stor för en 10:a ?

Skulle du sälja en 10:a eller? Jag vill ha en från 2004, helst co2.

• matthias

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:16

själva kiten blir INTE snabbare de e bara styrutslaget som blir kraftigare..

• poon

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:24

Nitro 12 o 17 skall ha 51cm bom.
    Så de blir nog skumt me 58cm på en 10a.

• zoolander

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:26

Svar till:

Jag pratade med en kunnig om det för ett tag sedan, Har man längre bom så svänger kiten snabbare, min e 57 eller 58 så den e rejält stor. Kanske för stor för en 10:a ?

Skulle du sälja en 10:a eller? Jag vill ha en från 2004, helst co2.

[/ QUOTE ]

e detta köp och säljforumet????

• kaiser

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:40

då blir ju kiten automatiskt snabbare

Så anledningen till att man levererar små bomar till små kites e för att det inte ska se så jävla muppigt ut eller?

• stebe

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:43

jepp…. . Ganska logiskt, tex en bil svänger runt snabbare om hjulen går o vrida 30grader istället för 20.

• stebe

Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:53

Den blir faktisen tyngre med längre hävarm särskilt om du har händerna nära mitten på bommen…

Jag är lessen men jag måste få besserwissra mig lite varje dag.. annars kan jag dö säger doktorn och sen är jag jävligt sne på att det ska blåsa så förbannat där nere i södra Sverige

• zoolander

Medlem
    19 maj, 2005 vid 17:02

men kiten blir inte snabbare..
    det är väl onödigt att ha en 60 bom om man bara använder 20 då eller?och man kan ju svänga 30 grader med en 51 bom också., man får ju liksom inte tio greder extra avängradie bara för att man har en tio cm längre bom!
    ellerhur!

• kaiser

Medlem
    19 maj, 2005 vid 17:07

Om du håller händerna på samma avstårnd från centrum och drar ner ena handen t.ex. 5 cm dras väl den linan ner mer med en lång bom än med en kort, även om vinkeln e den samma.
    Ska jag behöva förklara med cosinus o sånt mög oxå eller? grin.gif

ps. undra om killen har hittat en drake cool.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite only cabrinha 10-12 köpes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.