Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite Östergötland
Taggad: kite, kitesurfing, linköping, motala, norrköping
-
Kite Östergötland
guran svarade 10 år, 3 månader sedan 27 Medlemmar · 136 Svar
-
Okej, hur länge kan man köra där? när brukar vinden dö ut mao (har iofs en gammal 17meters att ta fram när vinden tröttnar :), slutar jobba kl 16, antar att jag skulle kunna vara där till halv 6 om jag inte helt missbedömt avståndet. Är det för sent? Hittar inte spoten på windguru, finns det någon annan sida som har en mätare uppsatt där i närheten?
-
SMHI utlovar 6-6m/s med stor sannolikhet vindar över 10 m/s från sydost. Är detta go for go?
-
Om du kollar sjöfartsverkets “vivakarta” (googla) och kollar på “västerbådan”, ligger mitt för visby på fastlandet, så har du aktuell vind för hallmare.
Brisen kan komma upp till 30min senare i Hallmare annars stämmer den bra!
Vinden har hållt i länge nu varje dag, surfbart med tryck till efter nio i förrgår.
I går var första vindlösa dagen på länge då det kom in moln med regn och åska som planerat… -
givetvis är microsoft silverlight som krävs för att kolla blockerat på jobbet, det kunde man ju räknat ut. dags att ringa administratörerna!
-
kaptenen;620746 wrote:Okej, hur länge kan man köra där? när brukar vinden dö ut mao (har iofs en gammal 17meters att ta fram när vinden tröttnar :), slutar jobba kl 16, antar att jag skulle kunna vara där till halv 6 om jag inte helt missbedömt avståndet. Är det för sent? Hittar inte spoten på windguru, finns det någon annan sida som har en mätare uppsatt där i närheten?
For prognoser markte jag att predictwind verkar riktigt bra for just Hallmare. Stamde nastan precis pa klockslaget for forra helgen iaf men var forsta gangen jag anvande den sidan.
Hoppas det blir vind nasta vecka ocksa for da borjar semestern! da aker jag nog ner om tillfalle ges!
-
Hello surfers..
Är det ngn som har varit i Maricon?Jag tänkte kita i helgen o så fann jag denna plats på (http://spotguide.kicks-ass.net).. Annars så får det blir go Hallmare 🙂 -
ser ju onekligen sjukt nice ut på bilderna, ingen personlig erfarenhet av det dock. Verkar dessutom som om det ska vara regnit och svag bris hela helgen. sadface
-
Nu skakar träden rejält på östgötaslätten, någon som ska ut idag som kan rapportera?
-
Alllllooo surfers!
Ska dra till Hallmare imrg!Kommer dra från Linkan ca 16:30. Kommer troligtvis åka med Anders.
Om du har en bil Jakob (Kaptenen) och om du är sugen på att surfa,så e det bara att följa med.
Vi kommer troligtvis ha fullt i våran bil men du kan köra efter oss!Någon annan som ska till Hallmare imrg,Andreas eller walle kanske?
/take care -
Kommer inte surfa på ett tag nu, tillbaka på jobbet för 11st 12h pass på raken :/
den 26:e kliver jag av!men sedan blir det 4v semester eller mer!
Har skavsår i midjan och uppnötta fötter efter all surf sista tiden!!!
blåst sjukt bra, mer än varannn dag med stark vind, surfbart i kväll med men inget riktigt tryck.Kört hemma i byn de 4 sista gångerna eftersom vinden legat på lite för mycket ost för att det ska va riktigt bra i Hallmare…
http://picasaweb.google.com/petter.wallerius/HammarsbadetKitesurfing
[img]http://lh3.ggpht.com/_uqXz66J7LMk/TDygQP4-KqI/AAAAAAAABWQ/Buka0nIeNIQ/s1152/GOPR0157.JPG[/img]
-
Schyssta bilder 🙂
Hammarsbadet är det där du kitar? Funkar det även för en rookie? Har du några bra tips som man kan åka till?
ha de gott! -
Hammarsbadet e INGET för rookies… ska visa varför när jag klippt ihop filmen från i förrgår.
launch bland träd, springa ut på en pir med flaggstänger på båda sidor 😉
Men kan man bara hålla höjd så finns det andra bra ställen att gå i vattnet men det blir djupt ganska fort.
Runt omkring Gamleby/Västervik finns mängder av bra spots för alla vindriktningar men det e bara Hallmare som e lämpligt för rookies eftersom det e långgrunt och inga hinder…
-
Ser riktigt lugnt ut- fan jag skulle nästan kunna åka ändå bara för jag är så desperat…
-
Helluuu surfers!
Nu har man kommit hem från Hallmare… Det var PERFEKT vindförhållande, 10-13 m/s..
Synd att ni inte var där gubbs..
Logga in för att svara.