Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite Östergötland
Taggad: kite, kitesurfing, linköping, motala, norrköping
-
Kite Östergötland
guran svarade 10 år, 3 månader sedan 27 Medlemmar · 136 Svar
-
ok ok ok….
Mitt förra inlägg var lite överdrivet… det var mer mellan 3-4 m/s..
Men jag åkte 2m i allafall hehehe…
/take care -
Hepp hepp!
Imrg blir det Hallmare… Inte mkt vind kanske men är man kite sugen så e man!
Är det ngn som har testa Vätterviksbadet eller Järnevid eller Nässja? -
Vi åker istället till Vätterviksbadet, ska inte bli så mkt vind i Hallmare.
-
Blev det någe bra åk i motala? jag vart fan grön av avund när jag fick reda på att ni dragit dit, hade flickvännen på besök över helgen så det var inte direkt läge att sticka 🙂 Nu har jag dessutom lyckats dra på mig en förkylning samt att jag inte hittar min våtdräkt men det får ses som ett mindre porblem, denna vecka ska det fan köras!
Hör av er om någon av er kör i veckan!
-
Tjena!
Jorå vi åkte igår fast det blev Varamon. Det var ass schyst vind, ca 8m/s. Kommer att åka på andra ställen än Varamon nu när man måste “Kitesurfa utanför dom oranga bojarna” när det är fint väder. men men. Det finns andra ställen att kitesurfa!
/Daniel -
Att man inte ska stå och försöka kitesurfa när det är småbarn som badar downwind kanske inte är nåt som man behöver ett förbud för att förstå.
-
ser ju lovande ut idag, någon som ska ut nånstans i östgöta-trakten? 7 m/s sydligt…
-
nope, ingen att köra med. har inte en aning om vart spotsen ligger så jag väntar tills någon annan ska ut så hänger jag på. dessutom känns det lite vanskligt att ge sig ut på årets första session helt solo. däremot ska det ju blåsa på idag med så ska NÅGON ut i eftermiddag så hör av dig för f*n!
-
Jag drar nog till hallmare i eftermiddag, beror lite på vad fyren säger men ser ut att bli 7 m/s iaf
-
finns det några spots närmre linköping som fungerar i s/so eller är det hallmare som är det enda gångbara?
-
Åker kanske dit om det ser bra ut i eftermiddag. Någon som vet om det är ett bra nybörjar ställe.
-
Ja det fungerar bra för nybörjare, det är långgrunt en bra bit
Logga in för att svara.