Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite Östergötland
Taggad: motala, norrköping, kite, kitesurfing, linköping
-
Kite Östergötland
guran svarade 10 år, 3 månader sedan 27 Medlemmar · 136 Svar
-
Bumpar den här, finns det mycket folk som kör i Norrköping? Funderar på om det är lönt att trycka in prylarna i lägenheten… Har ingen bil men är inte svår att betala bensin. Kan ju alltid ta bussen till Svärtinge ^^
-
Hej!
Jag vet att det är några som bor och surfar i Norrköping. Jag bor själv i Linkan men om jag ska till Glan eller till Vättern för att surfa så kan du alltid få skjuts!
/Daniel -
Detta forum är nog den största när det gäller kitesurfing i Sverige.
-
Hej,
Som nyinflyttad östgöte letar jag också efter andra som håller på med kitesurfing. Kanske idé att skapa en facebookgrupp som likasinnande (som bor i Östergötland) kan gå med i?
En annan fråga till de erfarna. Hur är Varamon jämfört med Hallmare?
/Erik
-
Från tidigare i tråden
“Om ni letar nybörjar spots så e Hallmare betydligt bättre än Varamon!
Fördelarna mot Varamon är:
-lugnare vatten, plattvatten
-stabilare vindar
-mindre badare i vattnet, även under semestertider
funkar utmärkt att surfa även under semestertider!
-mera långgrunt
-bättre och oftare sjöbris
-helt klart en “snällare” spot att lära sig på!nackdelarna mot Varamon:
-mindre än Varamon, skulle gissa på att om det e mer än 4 newbies i vattnet blir det lätt körigt…
-mindre gräsytor att rigga på, mestadels sand
-ingen surfklubb med bastu!
-närmaste pizzeria e 5-6km bort
-inte lika goda burgare…” -
Angående om facebookgrupp (som bor i Östergötland), är det ngn som är bra/kan skapa en sida så är det ju kanon! Kan du göra det Erik eller ngn annan? (jag vet inte hur man gör)
/Daniel -
Nu har jag skapat en Facebook-grupp. Sök på Kite Östergötland så hittar ni den.
-
@Dannilo 714713 wrote:
Nu har jag skapat en Facebook-grupp. Sök på Kite Östergötland så hittar ni den.
är den borttagen? hittar den inte. Skulle vilja komma i kontakt med folk runt Norrköping 🙂
-
Finns en grupp som heter Norrköping Kitesurfers för folket som kör i Norrköping
-
Hej
Jag har läst och varit sugen på kitesurfning ett par år, kör lite träningsdrakar och senaste inköpet var en cross kite quattro 4.5 så jag har hyffsat koll på draken.
Kan man gå kurs i Östergötland eller måste man resa iväg för det?
-
@rothman 725396 wrote:
Hej
Jag har läst och varit sugen på kitesurfning ett par år, kör lite träningsdrakar och senaste inköpet var en cross kite quattro 4.5 så jag har hyffsat koll på draken.
Kan man gå kurs i Östergötland eller måste man resa iväg för det?
Jag har ingen erfarenhet alls, ska upp till Kiteboardcenter i Dalarö nästa vecka för att gå grundkurs med plus-kursen kanske.
Hojta om du vill gå kursen ihop 🙂 -
Mitt tips är att åka iväg till tex Öland. Fördelen med det är att det blåser oftare där och att vinden är betydligt jämnare.
Snacka med Anders på Ölandkitesurfers
http://www.olandkitesurfers.se/
Logga in för att svara.