Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Brac i Kroatien?

• Kite på Brac i Kroatien?

Publicerad av tote på 17 maj, 2007 vid 10:03

Kan tipsa om billigt flyg till Split i Kroatien. 1200:- t/r Apollo ticket! :laugh:
    Åker den 2/6 en vecka med tjejen.
    Tänkte dra till Bol på ön Brac som verkar vara ett grymt ställe med mycket vindsurfing/kitecenter och stadig vind. Bra boende nära stranden kan man få för en tusing!
    Någon som har varit här och kan rekomendera eller såga?

neven svarade 17 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hovang

Medlem
    17 maj, 2007 vid 10:32

Jag var där en dag men utan kiten. Litet ställe och rigga på, stenigt, chop, många badare och skiter det sig driver man ut i medelhavet. Dock blåste det bra just den dagen vi var där 🙂

Detta gäller Bol. Vi var inte runt på hela Brac.

• neven

Medlem
    17 maj, 2007 vid 11:12

Jag var där för nåt år sen. I alla fall på sommarn kommer sjöbrisen (maestral) in varje dag vid 12-13 tiden. Under högsommarn får man inte rigga på stranden utan på ett område bredvid. Där har de byggt en liten flytande platform som man launchar ifrån. Känndes väl sådär, men jag var väldigt ny när jag körde där.

Skiter det sig (vilket det gjorde) så driver man iväg, eftersom det är ren sideshore, men å andra sidan hade dom en båt för att plocka upp en, så se till att ha en deal med dom. Det går att hyra prylar, men är väldigt dyrt tyckte jag.

Funkar inte kite:ingen så är det ett riktigt trevligt ställe ändå! Ha så kul. Försommarn är nog bästa tiden att vara där eftersom det inte är för mycket folk.

Nedan ser du stranden såsom den såg ut när jag var där, dvs inte alls mycket folk. Det var mitten/slutet av juni. Sen ser du plattformen man fick starta ifrån.

• hovang

Medlem
    17 maj, 2007 vid 11:23

Vi var där i mitten av Juli kan tilläggas så det var nog inte konstigt att det var så mycket folk.

• tote

Medlem
    18 maj, 2007 vid 10:27

Tack för infon grabbar, låter rätt bra tycker jag. Ska se till att bli riktigt tight med båtföraren! 😀
    Hoppas på att det inte skall vara så mycket folk så man kan rigga och launcha från stranden. Tar med egna prylar iaf för det verkar vara snordyrt att hyra som sagt!
    / Tompa

• neven

Medlem
    18 maj, 2007 vid 12:03

No probs. Är upsrungligen kroat och pratar språket så om du behöver nåt översatt så kan du skicka PM.

Rekommenderar boende ”privat”, dvs man hyra lägenhet/rum av någon familj, men ofta via någon förmedling.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA