-
Kite på Ramundberget????
Någon som vet om de e skysst att köra uppe på Ramundberget o runt i krokarna där??
Ska dit på skitutbildningar så vi tänkte kombinera med lite kite, CSN betalar ju så gärna, hehe…
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite på Ramundberget????
Någon som vet om de e skysst att köra uppe på Ramundberget o runt i krokarna där??
Ska dit på skitutbildningar så vi tänkte kombinera med lite kite, CSN betalar ju så gärna, hehe…
VA?? en sån utbildning skulle jag vilja gå!! hade tänkt att gå en svetsutbildning men det låter ju inte alls lika roligt i jämförelse…
Garanterat en av Sveriges top10 spots.. De har ju till och med Kiteskola och uthyrning: http://www.ramundberget.se/1367.snowkite.html
Från KN:
”imponerade av Snowkitebarheten här. De stoooora vidderna och den blandad terrängen med kuperade och flacka partier lämnar nått till alla kitare. Snön är kanon och så fort man tagit liften till toppen så åker man ca 100 m skidor innan man packar upp kiten.”
Men va fan, det är ju dit jag ska i påsk!!!
Började bli orolig för att det inte var så bra kiting där, då jag inte sett något än. Bruksvallarna har vi en stuga vid, men det är väll i krokarna?
Vad glad jag blev nu!!!
Orättvist!! .. (fast jag kanske smyger in några dagar där jag med).
Var försiktig med vindvariationerna bara. Eftersom det är rätt kuperat så varierar vinden rätt mycket. Och dessutom är det fjällväder. Fast å andra sidan så kan du ju alltid hyra ifall du inte har med precis rätt storlek själv 🙂
Bruksvallarna är 10 km söderut, tar 10 minuter att köra. 🙂
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite på Ramundberget????
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.