Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Ramundberget????

• Kite på Ramundberget????

Publicerad av scottaztek på 10 januari, 2006 vid 23:02

Någon som vet om de e skysst att köra uppe på Ramundberget o runt i krokarna där??
    Ska dit på skitutbildningar så vi tänkte kombinera med lite kite, CSN betalar ju så gärna, hehe…

milkman svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bohm

Medlem
    10 januari, 2006 vid 23:05

VA?? en sån utbildning skulle jag vilja gå!! hade tänkt att gå en svetsutbildning men det låter ju inte alls lika roligt i jämförelse…

• milkman

Medlem
    11 januari, 2006 vid 06:16

Garanterat en av Sveriges top10 spots.. De har ju till och med Kiteskola och uthyrning: http://www.ramundberget.se/1367.snowkite.html

Från KN:
    ”imponerade av Snowkitebarheten här. De stoooora vidderna och den blandad terrängen med kuperade och flacka partier lämnar nått till alla kitare. Snön är kanon och så fort man tagit liften till toppen så åker man ca 100 m skidor innan man packar upp kiten.”

• ollefax

Medlem
    11 januari, 2006 vid 15:47

Men va fan, det är ju dit jag ska i påsk!!!

Började bli orolig för att det inte var så bra kiting där, då jag inte sett något än. Bruksvallarna har vi en stuga vid, men det är väll i krokarna?

Vad glad jag blev nu!!!

• milkman

Medlem
    11 januari, 2006 vid 18:07

Orättvist!! .. (fast jag kanske smyger in några dagar där jag med).
    Var försiktig med vindvariationerna bara. Eftersom det är rätt kuperat så varierar vinden rätt mycket. Och dessutom är det fjällväder. Fast å andra sidan så kan du ju alltid hyra ifall du inte har med precis rätt storlek själv 🙂

Bruksvallarna är 10 km söderut, tar 10 minuter att köra. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Ramundberget????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.