Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Sandhamn

• Kite på Sandhamn

Publicerad av anonym-anvandare på 3 april, 2004 vid 19:03

Började med lite kite i Cabarete i vintras och undrar om det finns nån som kör i Sandhamn nu i sommar. Södra stranden borde ju faktiskt funka?

chris99 svarade 21 år sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2004 vid 08:32

Jo då det går att kita på Sandhamn (Troville) men det är ganska liten strand och en del stora stenar i vattnet. Mitt råd är att inte köra där om man är rookie.,Annars kör men bara under icke badsäsong. grin.gif

• preppie

Medlem
    4 april, 2004 vid 09:06

Har kitat både utanför Sandhamn och från södra stranden, det har funkat bra i rätt vindar, som sagt så det en del stenar och träd med lite marginal till, rekommenderar hellre Kanholmsfjärden eller Saxar´n. Om man har tillgång till båt vill säga.

• chris99

Medlem
    4 april, 2004 vid 09:11

Det finns ett antal platser att kitea på, på Sandhamn.

Troville är en mindre strand och man har knappt nytta av att det är just en strand förutom att det är skönt med fin sand mellan tårna. Blåser det på mycket sydligt så går det dock schyssta vågor där, men det är smalt.

Jag har kört en del på västsidan, kring oxudden. Stenar i vattnet närmast stranden, men annars helt ok.

Har lagt upp lite bilder på:
    Sandhamnspots

De sista två bilderna är från västsidan, där kan man köra i vindriktningar från Syd till väst. De andra bilderna är från stränder efter promenad från hamnen och medsols.. 🙂

Karta över sandhamn

Jag kommer att finnas på Sandhamn en del under sommaren, på västsidan.

/Chrillo

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2004 vid 09:38

Vad kör ni för size på kiten. Tänker lite på en Co2 17 eller 14?

• preppie

Medlem
    4 april, 2004 vid 12:06

Har en Co2 15,6 och en Aero 12

• putte

Medlem
    4 april, 2004 vid 19:06

Alskäret annars… Ligger itne långt därifrån, långgrund strand, men det ligger ofta i lä, men det är en låg ö, så det funkar. Ganska mcyke space att köra på oxå, men det kan va en del badare där under högsäsongen!

• zebulon

Medlem
    4 april, 2004 vid 20:40

Nåt som vore j-vlgt coolt ang. Sandhamn vore att ha någon form av kite-demo i samband med Gotland Runt seglingen… Finns det nån spot som skulle funka med åskådare osv., Chrillo?

/Jonas

• wind_freak

Medlem
    4 april, 2004 vid 20:49

Svar till:

Har kitat både utanför Sandhamn och från södra stranden, det har funkat bra i rätt vindar, som sagt så det en del stenar och träd med lite marginal till, rekommenderar hellre Kanholmsfjärden eller Saxar´n. Om man har tillgång till båt vill säga.

[/ QUOTE ]

Var kör du då ?

• chris99

Medlem
    4 april, 2004 vid 21:04

Det kan finnas en möjlighet att köra om man har rätt vind. Skall vara mellan ost och syd-ost tycker jag.
    Men det skulle inte vara så skoj. Det är hundratals åskadarbåtar som drar upp en grym krabbsjö.
    Finns en sandstrand 300m sydost om hamnen där man kan starta ev.

/Chrillo

• preppie

Medlem
    5 april, 2004 vid 15:47

Såg två kitare som var där och körde förra Gotland runt starten faktiskt.

• zebulon

Medlem
    5 april, 2004 vid 17:58

Tanken var då inte att köra i samband med starten utan snarare ha det som en uppvisning/jippo vid något annat lämpligt tillfälle. Det skulle ju kunna ge bra PR effekt…

/J

• putte

Medlem
    6 april, 2004 vid 09:48

Svar till:

Såg två kitare som var där och körde förra Gotland runt starten faktiskt.

[/ QUOTE ]
    Fan! missade jag… va däroch kollade, morsan va me o rejsade.

• chris99

Medlem
    6 april, 2004 vid 10:24

Missade nog jag med, blåste väl en sådär 4-5m/s, max, så det kan inte ha gått så bra för dem antar jag.

/Christer

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Sandhamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.