Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite på väg ut?
-
Kite på väg ut?
Publicerad av cjuggla på 21 mars, 2003 vid 10:37Jag var inne på Watski Erstagatan här i stockholm, det visade sig att dom beslutat sig om att sluta med Kite. Kite är ute hävdade killen… när jag agumenterade mot honom så jämförde han kite med skateboard, det är alltid vissa inbitna som fortsätter.
Sedan var jag på båtmässan och vart väldigt besviken då det var betydligt färre kiteutsällare i år än förra året.
Det verkar som om sportens tillväxt börjar avta, eller???
kitelife svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Nä det tror jag inte. Men det krävs ett himla engagemang för att vara up to date och veta vad man snackar om för att sälja. Sedan finns det säkert dom som vill tjäna snabba pengar men då förstår att det var lite mer jobb än tänkt. I tyskland växer det idag så det knakar, sverige ligger bara i startgropparna. Men det är fortfarande säkert bara en tiondel så stort som windsurf i sverige. Eftersom det är en extrem extremsport oxå så kan det nog inte bli riktigt folkkärt, antagligen lite för mkt risker för det. Fast det tar ju lite plats oxå så vi kanske inte skall bli för många?…
/A -
Tankte fortsatta dra i sista meningen som foregaende skrivare skrev om. Det ar ju bra om det inte blir for manga utovare sa vi maste trangas utmed kusterna. Det ar klart konkurrens, erfarenheter osv okar med fler utovare men skit i det. Vi som haller pa kommer ju anda fortsatta aven om det inte blir nagon folksport, vilket jag inte tror nagon vill. Vi vill ju bli sedda som extra coola och harda
-
Jag tycker det verkar som om sporten ökar som f-n här i Sverige. Jag tror inte att det håller på att mattas av det minsta. Att Watski “lägger av” beror nog mest på att Kitesurfing ligger ganska långt från vad deras primära kundgrupp pysslar med.
Vad det gäller båtmässan tror jag att det kommer att vara fler utställare nästa år.
En annan teori jag har är att kiteskiing (och snowboarding) kommer att öka rejält de kommande åren. Detta eftersom vi har perfekta förhållanden på vintern i Sverige för detta. Även om man bor söderut i Sverige så är det lätt att åka upp till ex.vis Sälen och rippa ifred på kalfjällen.
Dessutom förbättras kites och brädor (och övrig utrustning) hela tiden vilket gör det lättare att ge sig ut på ställen som var hopplösa spots tidigare (byig vind osv).Så med andra ord tror jag att vi har mycket kul att se fram emot. 🙂
-
skulle erstagatan sluta med kite?! jag snackade med honnom på båtmässan och då lät det inte så…. men,men det är väl iof inte så negativt egentligen, det är ju bättre om folk som själva kan och håller på med sporten säjler kites, det blir ju lite fel om stadium börjar sälja kite grejer….
punk’s not dead!!!
/fredrik a -
Ge fan i att tjata om att det behövs fler utställare på mässan.Vem skiter inte i båtmässan!?! Ut och kita lite istället!
-
Vad är det för fel på Stadium då? Då säljer ju snowbord
-
d e riktigt, dom säljer snowboards på stadium. men det skulle aldrig falla mig in att köpa en där……
-
tja grabbs
Jag tror att kiteboarding i sverige kommer oka, sarskillt i Vastra och Sodra sverige, finns otroligt bra stallen att utova sporten dar, om man jamfor med tex Stockholm, som kanske inte lampar sig sa bra for kitesurfing. Det kan vara en forklaring till att watski inte satsar sa mkt pa kite, dessutom poppar det upp en uppsjo av internetbutiker som saljer kite, konkurrensen ar betydligt hardare nu. Det satsas ganska friskt pa kite nere i skane tex, manga nya marken och fler aterforsaljare.
/hugo
-
*ROFLMAO*
Kite skulle avta? den här sommaren kommer bli den bästa hitills!!!!!
Ps. trycket efter kurser har ju inte minskat iaf Ds.
Logga in för att svara.