Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite-pump???
-
Hade de bara varit lite mer inkörda på Steffo hade de nog haft texten på pumparna i rött.
-
Kasst av Naish att inte ta hänsyn till steffo..
ps. orkar inte trycka på knappen för röd färg ds.=)
-
Kjello
Gäst6 juni, 2008 vid 05:58Neven;472670 wrote:Med kjellos fotpump: Går det att få bra tryck det sista? När man handpumpar så tar man ju i med armmusklerna + sin kroppsvikt för de sista pumptagen?Tackar, mer sånt så jag kan klämma ur mej den komplicerade ide’n ( enkel = komplicerad ),
allt skriver jag inte direkt, det blir så många ord.
En lyx detalj;
Tryckmätaren är tänkt sitta lite försänkt på trampskivan vid ”tänkta” slangkopplingen (bild 1, 3.)
enkelt ordnat för röret sitter stumt fast mot trampskivan.Jag tror hävarmskraften pressar hårt, man kan även trampa, med fötterna längst ut på plattan.
(våldsam kraft, med fotstroppar, då är det inte bara tyngkraften som pressar)
är nog det som gäller, då kan man snabbstöta in det sista.Luften pressas ihop så nära mitten som möjligt för en bälg, tänkte så för att klara tyck,
och så att förstärkningsplattorna ska gå att integrera i bälgmaterialet, med minsta möjliga flexzoner.Men det kanske behöver tillverkas ett par prototyper för besiktningen.
-
Kjello
Gäst6 juni, 2008 vid 06:33orkar lite till, andra vill ha en bättre pump, och jag försöker vidarebefordra ide’n.
kritik är bra, se om pumpen klarar trycket, har jag tänkt på ??…o,s,v.
Om jag lyckas motförklara alla synpunkter, så kanske någon här tar tag i prototyp-bygget.
farlig konkurrent till foil det kan bli, om kitebags har en ficka mjukt stuppad närmast ryggen med denna pump.Och rimsson, det finns inget tvång att läsa något om pumpar.
Jag har bara foil nuförtiden, har själv ingen användning för pump.
-
@rimsson 472824 wrote:
hur orkar man snacka om en pump?
det är väl bra att någon gör det annars hade det inte funnits några pumpar alls. ta inte allt för självklart och uppmunta utvecklingen istället. om det är så himla ointressant så kan man väl bara skriva i en annan tråd, eller?
-
the big naish pump has to be the one for you guys.. it even says on the pump that its the most superior in the industry.. I did a review a while back… search for it
-
Kjello
Gäst17 juni, 2008 vid 08:32Jag raderade, men här är den igen, semester reser bort till septemer.
Här finns resten av bilderna, med tags. fick kompromissa tags-texten för det finns inte å, ä, ö. där
http://s297.photobucket.com/albums/mm222/Kjellorix/KitePump/
Logga in för att svara.