Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kite sällskap

• kite sällskap

Publicerad av pelle-surf på 6 juni, 2011 vid 18:19

Hej! Jag har precis gått nybörjare och fortsättningskurs, och köpt mig en utrustning.
    Det tråkiga är att jag inte har någon att öva tillsammans med, då det är säkrare och roligare att vara fler.Jag jobbar skift och är ledig på vardagarna ibland, när andra jobbar, pluggar.
    Om det finns någon annan som vill öva tillsammans, så är det bara att höra av sig.
    Jag håller till Halmstad-Falkenberg beroende av vindriktning.
    0709745116 Pelle

lima-ko svarade 13 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lima-ko

Medlem
    8 juni, 2011 vid 05:56

Tjenare Pelle,

Blåser det bra (eller ja, Kalle & Martin har varsin Flysurfer Speed III 21 m så det behöver inte ens blåsa bra, hah) är garanterat jag eller någon av KiteKalles “hejdukar” ute och kör i Halmstad med omnejd. Är du på samma spot kommer vi självklart hjälpa dig att launcha, slänga in ett tips eller två och rädda dig om det skulle behövas ;).

Så för att citera Petter: “Kom kom kom, kom igen, det blir najs, på en gång…” =).

• lima-ko

Medlem
    9 juni, 2011 vid 08:06

Idag kör jag t.ex. Lagans mynning så fort vinden vrider mot S-SV.

• pelle-surf

Medlem
    9 juni, 2011 vid 12:10

Hej Andreas ! Trevligt att du hör av dig. Jag hade hoppats på att kunna öva lite idag, men tycker att det är lite väl mycket vind och byigt för mig, då jag bara har haft uppe kiten en gång i lätt vind sen jag köpte den, är som sagt nybörjare. Ska jobba i helgen, men hoppas på, en för mig lagom vind till Måndag. Hör gärna av dig igen.
    Pelle

• lima-ko

Medlem
    9 juni, 2011 vid 17:03

Jag körde fortsättningskurs med 2 tjejer på 60 kg, de körde 7or med bra tryck i, var själv ute med 9a med riktigt bra tryck.
    Men som du säger så fläskade det på rätt bra och var aningen byigt emellanåt. Vad har du för storlek kite/kites=
    Det ska jag göra, kurser i helgen, söndag ser bäst ut. Imorgon fredag såg ok ut sist jag kikade också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kite sällskap

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.