Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite.se – Ny site, vad tycker ni?

• Kite.se – Ny site, vad tycker ni?

Publicerad av kitemaster på 28 maj, 2010 vid 15:32

Vi har just lanserat vår nya site, och skulle gärna vilja höra vad ni tycker, både ris och ros. Även förslag på förbättringar eller tillägg mottages tacksamt.

Antingen kan ni skriva kommentarer direkt här på Steffo, eller skicka ett mail till kontakt@kite.se

http://www.kite.se

ps.
    Vi förstår att infon kan upplevas som lite väl basic för många här, men siten riktar sig framförallt till folk som inte ännu kitar, eller till nybörjare. Ny teoridel är också under uppbyggnad, tacksam för överssende med detta.

acemattias svarade 14 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • skotten

Medlem
    28 maj, 2010 vid 16:27

very cool. like the live twitter/fes-book feeds : ) the background is kinna killing the cleanness of the page though I think works like a dream, I will try it out on Android later let you know if its all displaying ok. 10/10!!

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

• babilidoo

Medlem
    28 maj, 2010 vid 16:40

Den nya sajten är en klar förbättring mot den gamla sidan. Diggar hancraft mallen som ni har utgått från, den är riktigt stilren. Fast som skotten sa så borde bakgrunden kanske ändras men annars är den fet

• oskarryden

Medlem
    28 maj, 2010 vid 16:47

Användarvänlig är den 🙂 Bra information som är förklarat på ett sätt så man förstår.

Håller med föregående talare att bakgrunden gör det mindre stilrent. Tror inte sidan blir tråkig med tanke på bilderna iom slideshowen. Logan är rätt wow med så den livar upp det med.

Testa och gör knapparna ”Start” ”kitekurser” osv.. i bold eller mer bold. Dom ser lite klena ut för att vara viktiga.
    Likadant kanske man kan göra med ”Välkommen till kite.se – …..”, piffa upp den meningen lite.

Mina åsikter bara.

Men det är en sån här sida man vill komma till om man är nybörjare. For sure en vinnare. Nu gäller det att få folk till sidan bara.. SEO! 🙂

Kör hårt!

• gadget

Medlem
    28 maj, 2010 vid 22:03

Jag vill inte vara negativ men ”vindförsäkring”???
    Jag förstår inte hur ni jobbar, är det ingen vind får man väl boka om kursen, det ska väl inte drabba eleven!?
    Självklart ska någon tjäna lite pengar men hela sporten/nöjet börjar förvandlas till någon form av mainstream-cirkus.
    Tycker allt känns mindre och mindre äkta varje dag numera. :frown:

• farbrorfraz

Medlem
    28 maj, 2010 vid 22:25

Hmm, håller med Gadget. problemet är väl egentligen att kiteverksamhet i sverige är en stor chansining, då man aldrig kan lita på vinden. Vad händer om man bokar en kurs utan försäkring, och vinden dör? slänger man 1700kr i vattnet och paddlar bort på en SUP eller?

• kitemaster

Medlem
    28 maj, 2010 vid 22:29

Tack för era synpunkter!

Jag har också funderat på bakgrunden om den är lite för iögonfallande för att vara optimal. Det är svårt med bakgrunden eftersom det ligger text upptill och även längst ner. Vi har försökt tänka på hela målgruppen gällande denna, men tydlighet är också väldigt viktigt.

Tanken är att den ska återge en bakomliggande stämning.

Vi ska se vad man kan göra åt menyns tydlighet och catchphrasen som absolut kan upplevas lite torr.

Såhär resonerade vi när vi skapade vindförsäkring inför säsongen 2010:

Poängen med vindförsäkring är att många som söker upplevelse vill ha en billig kurs hellre än vindgaranti som vi haft tidigare och därför har vi plockat loss det från priset och lagt det valbart på just Feel-kursen som är en dag. Alla två- och tredagars har inkluderad vindgaranti fortfarande.

Tanken är att de som verkligen vill lära sig kitesurfing bokar kurs med vindgaranti, då sticker vi till en spot som blåser, det blir lättare vid två- och tredagarskurser. Eller vindförsäkring vid endagskurser då vi skjuter på kursen tills det blåser tillräckligt för praktiska moment. Vill man uppleva så mycket som möjligt utan vind genomför vi de moment som går med kites och säkerhet, vilket blir ungefär en halv dag, och sedan sticker vi ut och SUPar eller gör något annat aktivt för att göra dagen minnesvärd.

Som sagt, detta är nytt för i år och vi utvärderar ständigt om upplägget känns tillräckligt ärligt och smidigt. Vi återkommer när vi hunnit utvärdera vad eleverna tycker också.

Tack för att ni tar er tid att hjälpa oss att bli bättre! Det är väldigt värdefullt!

• gadget

Medlem
    29 maj, 2010 vid 07:56
    FarbrorFräz;614359 wrote:
    Hmm, håller med Gadget. problemet är väl egentligen att kiteverksamhet i sverige är en stor chansining, då man aldrig kan lita på vinden. Vad händer om man bokar en kurs utan försäkring, och vinden dör? slänger man 1700kr i vattnet och paddlar bort på en SUP eller?

Jag plockade bort mitt inlägg innan… 😀
    Tänkte att Erik kanske inte ville vara kompis med mig mer om jag klankade ner på hans vindgarantier… :frown:
    Men handen på hjärtat så tycker jag att det är lite för mycket business över detta om man jämför med de instruktörer jag känner och hur de jobbar.

• davids

Medlem
    29 maj, 2010 vid 08:18
    Gadget;614389 wrote:
    Jag plockade bort mitt inlägg innan… 😀
    Tänkte att Erik kanske inte ville vara kompis med mig mer om jag klankade ner på hans vindgarantier… :frown:
    Men handen på hjärtat så tycker jag att det är lite för mycket business över detta om man jämför med de instruktörer jag känner och hur de jobbar.

Sidan ser bra ut tycker jag! Lite för pixlig bakgrund men annars gillar jag den och den är lättnavigerade och stilren!

Dock håller jag med Gadget ang business, i typ alla avseenden.. Vindförsäkring för 300 kr?! Låter lite snålt tycker jag och har aldrig stött på tidigare.. Fast det är klart, tar man 600 kr för en downwinder (!!! Vadå, hämtas man i limousin då eller?!?!?) så känns det som att man kan ta betalt hur mycket som helst för vad som helst..

• skate_1_boy

Gäst
    29 maj, 2010 vid 09:32

Den översta menyn på sidan är inte så snygg och alldeles för otydlig, sen så de länkarna längst ner på sidan måste ha någon bakgrundsfärg så de inte försvinner in i bakgrunden.

• kitemaster

Medlem
    29 maj, 2010 vid 09:45

Haha! Klart jag vill vara kompis med dig Gadget! Vi tycker som sagt att det är jättebra med ärlig feedback och jag är otroligt tacksam för att ni tar er tid!

Jag har förstått att många tycker priserna är höga, och jag kan hålla med till viss del. 2000kr för en dags utbildning är mycket pengar även om samma pris gäller hos i stort sett alla skolor, (beroende lite på antal timmar man får).

Anledningen är att kitekurser för det mesta, precis som många andra nya sporter, genomförs mot svart betalning av oförsäkrade instruktörer som saknar utbildning och service-känsla. Dessa tre saker har vi i år tagit ställning mot och arbetar aktivt för att slippa. Vi tror det är en förutsättning för att kite-sverige skall kunna utvecklas åt rätt håll.

Dessutom vill vi fortfarande inte ligga högre i pris än dessa andra alternativ, utan helst lite billigare, vilket vi lyckats med genom vår vindförsäkring (ett val som inte erbjuds av alla).

Med anställd instruktör, försäkrad elev och moms på kurserna hamnar priset där det ligger idag, egentligen lite högre om man vill göra vinst, så där kan vi inte göra så jättemycket tror jag.

Gällande downwinder-eventen är det tänkt som en upplevelse utöver de vanliga. Den riktar sig mer till dem som inte är vana ”spontan-downwinderåkare”, utan mer till dem som skulle vilja prova på och få upplevelsen förberedd och planerad åt dem och bara vill hänga med och surfa.

Tack för feedbacken!

• farbrorfraz

Medlem
    29 maj, 2010 vid 10:24

Jag tycker i grunden fortfarande att den typen av ”vindgaranti” skall vara självklart när vi arbetar i sverige. Men jag håller helt och fullt med dig Erik i att de oförsäkrade, outbildade, oskattade skolorna måste bort. För sportens seriösitets skull.

Det är sjukt små marginaler, om man ska göra allt enligt boken. Därför förstår jag er och kan också se nyttan i att det kommer upp och diskuteras, så att en elev kan ifrågasätta sin skola, seriös eller oseriös, vit eller svart, hur det blir om inte vinden kommer. Det blir svart på vitt och tydligt, vilket är bra.

Med tanke på att bron kostar 375 enkel väg, så tycker jag inte att priset är så farligt på Downwindern. lägg till båt, mat, säkerhet, planering, lön för inblandade, moms… klart man kan göra det själv, men det kan man å andra sidan med det mesta. Orkar man inte det, finns alternativ som dessa. Keep up the good work!

• gadget

Medlem
    29 maj, 2010 vid 11:50
    FarbrorFräz;614416 wrote:
    Det är sjukt små marginaler, om man ska göra allt enligt boken. Därför förstår jag er och kan också se nyttan i att det kommer upp och diskuteras, så att en elev kan ifrågasätta sin skola, seriös eller oseriös, vit eller svart, hur det blir om inte vinden kommer. Det blir svart på vitt och tydligt, vilket är bra.

Du har en poäng och jag är väl medveten om det.
    Antar att kite.se är en av få som redovisar och det gör det mer försvarbart men vindgarantin känns ändå konstig.
    Eleven köper ju en ”produkt” och jag anser att man inte ska behöva teckna en garanti för att kunna utnyttja det man köpt. Inkludera det hellre och höj priset.

• pjoter

Medlem
    29 maj, 2010 vid 13:24

Såg snygg ut, håller dock med tidigare om att göra huvudmenyn mer iögonfallande.

Sen är det en svår fråga ang vindförsäkring. För vissa är det kitesurf som gäller och då är det helt klart att det ska köras när det blåser, samtidigt så finns det en del också som är på semester 1v och en av dagarna vill dom hitta på något, då är datumen viktigare än aktiviteten. Tycker ni ska köra på det konceptet och se vad folk säger.

Sen att det är dyrt håller jag faktiskt inte med om alls. Som Erik säger, kör man svart så blir det en massa pengar men ska man faktiskt va lite delaktig i samhället så går mkt pengar på moms, arbetsgivaravgifter mm. Å att köra det vitt borde vara en självklarhet. Dels lär kitebranchen snart kollas upp då det är rätt mkt pengar som strömmar igenom här varav en hel del svart, sen är iaf jag grymt glad över att vi faktiskt har ambulanser som hämtar folk nästan gratis efter olyckor.

Kollar man utomlands så ligger vi också rätt lågt på kurspriserna här i sverige, i mexicoexempelvis tog vi 180$/pers för 3h intro sen tuffade det på med 60$/pers och timme. Å där va klart sämre förhållanden att lära sig så nästan inga elever kom på 7-8h fram till vattenstart. å de va nog inte mkt vitt där precis….

• skotten

Medlem
    29 maj, 2010 vid 14:54

Its a nice way to make some extra cash, but our students are go on a first come, first serve basis.. if there is no wind, we dont charge them to move to the next windy day.. is that what happens??

I am only paying 6% moms… so its not much, its not like a whole bunch of money is lost to be honest (or am I wrong and the taxman is gonna butthump me at the end of the year)

sig2.jpg

• skotten

Medlem
    29 maj, 2010 vid 14:58

Some are in it for the hard cash, others are in it for the lifestyle, the wind guarentee is a nice way to make some extra cash, but our students are go on a first come, first serve basis.. if there is no wind, we dont charge them to move to the next windy day.. is that what happens??

is everyone doing this?? am I a total idiot for missing it?

And finially, I am only paying 6% moms (educashiooone)… so its not much, its not like a whole bunch of money is lost to be honest (or am I wrong and the taxman is gonna butthump me at the end of the year)

sig2.jpg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite.se – Ny site, vad tycker ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.