Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-sektion i Varamon Windsurfingklubb

  • Kite-sektion i Varamon Windsurfingklubb

    Publicerad av bohn2fly på 3 juni, 2004 vid 21:15

    Hej alla kitare i Östergötland! (med omnejd) smile.gif

    Ikväll skrevs det historia i Varamons Windsurfingklubb, det har blivit en kitesektion, eller snarare vi är några kitare som har gått med i klubben. Vi har fått ett riktigt varmt mottagande och de ser fram emot att nytt folk kommer in i klubben och kan ta tag i saker.

    Detta är ju bra ur flera synviklar givetvis. Inte bara alla de faciliteter som öppnas upp när man är medlem i klubben. Utan även gemenskapen samt att vi har en klubb att styra upp de regler som ska gälla för kite-surf i Varamon. Som det finns för liknade spots runt om i världen.

    Ta och bli medlem du med som kitar runt om Östergötland, det kostar bara 150 kr per år, ju fler medlemmar vi är dessto större chans har vi att påverka.

    Är du intresserad så messa mig eller ring så kan du få mera information.

    /Peter

    guran svarade 20 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • bohn2fly

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:21

    Ett uppdrag som Fredo och jag tog på oss är att fixa till hemsidan, ochdet kan man ju förstå:
    http://www.varamonvindsurfingklubb.se

    Det pratades även om att byta klubbnamn, så det även framgår att det kitas i Varamon.

    Kom igen nu ni som kitar, bli medlem wink.gif

    /peter

  • lafleur

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:30

    Låter riktigt kul. Jag ska bli medlem, kommer ju att ansluta mig till er i höst då jag börjar plugga i Linköping! smile.gif

    Bara en liten fråga, hur lång är det från linköping till varamon?

  • bohn2fly

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:37

    Det är 4.2 mil och det tar nästan exakt 40 minuter med bil. Blåser det så är det flera bilar som åker från Linköping, så dit kommer man alltid.

    Det pratades om att fixa vindmätare och webkamera och det spar ju en hel del bensinpengar laugh.gif

    /Peter

  • skutt

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 07:07

    Kanon blir vi tillräckligt många kan vi förbjuda badande turister när det blåser sV – nV . Jag är med .
    Allt går att påverka .
    C.C

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:13

    underbart!

  • maccan

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:14

    /maccan tongue.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:15

    Fan får man se lite goa grababr i skåne i helgen?

  • bohn2fly

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:39

    Vi åker vart som helst där det blåser. Lördag ser lite tunt ut, men söndag i Varberg ser ju lovande ut.

    /peter

  • stinger

    Medlem
    8 juni, 2004 vid 13:05

    Hur långt gångna verkade planerna på vindmätare och webkamera vara?

  • lasse62

    Medlem
    8 juni, 2004 vid 13:15

    Nån på g dit dag?
    Har väl tyvärr lagt sej en aning med det blåser ju lite än i LKGP.
    /LA

  • bohn2fly

    Medlem
    8 juni, 2004 vid 13:16

    Det är så pass långt gånget att jag har tittat på olika tekniska lösningar, Motala Kommun är villiga att sponsra, det enda som fattas är internetanslutning på Vandrarhemmet där kameran och väderstationen ska placeras. Går inte internetanslutning att ordna, så får det la bli telefontjänst…

    /Peter

  • bohn2fly

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 06:42

    Haha, detta med fast internetanslutning gå att fixa, BoStreams tjänst IStream på 0,5 Mbps för 298 kr/mån funkar.

    Dåså, då skriver jag ihop ett dokument och skickar in till styrelsen. laugh.gif

    Här är vandrarhemmet och den gräsplätt vi håller till på och här ska väderstationen sitta med webkamera:
    husstar1.jpg

    /peter

  • walle

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 07:09

    bra jobbat!

  • bohn2fly

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 15:00

    Sätt in 150 kr på postgirokonto: 93 75 74 – 2
    Ange namn, adress och telefonnummer.

    Så vips är du medlem laugh.gif

    /Peter

  • guran

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 17:03

    Du är som en pappa för oss wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-sektion i Varamon Windsurfingklubb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.