Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite-Sele
-
Kite-Sele
Publicerad av anonym-anvandare på 3 januari, 2004 vid 16:20Tjena jag e en nybörjare på kitesurfing och vill ha igång en seriös diskussion om vilken sorts/typ av sele (sitt eller midje) ni rekommender mig att köpa.
/Lartzzz
putte svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Har man ont i ryggen tex. så är sittsele ett bra alternativ, jag använder för det mesta sittsele av ovannämda orsak, är en viss skillnad på en kite och vidsurf sele oavsett om det midje eller sitt, finns båda i vindsurfing oxå, så prova båda typerna och se vad som passar dig bäst!
-
Jag vindsurfar med midje sele och kitar med sitt sele.
Testa så får du se vilken som passar dig bäst. -
Eller också köper du en Darkrider Waist-Seat och får det bästa från bägge världar. Den är lika bekväm som en sittsele men ger samma tyngdpunkt som en midjesele.
Jag kör själv med Darkrider Waist-Seat och gillar den skarpt!
Om du tvunget vill ha den som enbart Waist (dvs midjesele) så finns den som sådan också.
Fast lyssna inte bara på mig, jag kränger ju dem… finns säkert andra här på listan som är nöjda Darkrider-åkare (hoppas jag)./Kaj(Tech)
-
Darkrider ÄR bra.
har inte provat alla selar i hela världen men det känns som att man inte behöver testa fler när man har en sån… -
Diskussionen har varit uppe mängder med gånger…
Min syn på saken är: en bra sittsele slår allt, men dom är oftast ganska obekväma, men hittar man nån som sitter som ett smäck, kör på den!
Jag använder Midjesele, darkrider, som är helt otroligt skön, kommer inte byta upp/ner på många år nu!
Logga in för att svara.