Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-skola i Helsingborgsområdet?

• Kite-skola i Helsingborgsområdet?

Publicerad av wilcan på 11 maj, 2008 vid 15:46

Tjena, först å främst så är det här min första trådskap, och får ursäkta om jag råkat lägga den fel, eller om det redan finns en dylik tråd skapad.

Har länge sätt kitesurfing som ”något-att-göra-innan-man-dör” och tänkte att det nu är bra tid för att försöka få tummarna ur ! 🙂
    Så undrar nu lite hur det ser ut med ’kiteskolor’ runt om kring Helsingborg? Hur är priserna osv? Eftersom jag heller inte har några 5000:- att lägga ut på något schysst beg.startkit, ( som jag hört att man lär få lägga ut ) så hade det vart schysst att först få pröva på.
    Och sist men inte minst, finns det några kitesurfare runt om kring här? 😀

Mvh
    :confused2:

wilcan svarade 16 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • eagletech19

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:18

Hej

Det finns ingen kiteskola i Helsingborg men vi är ca 30st aktiva kitare.
    Vi kitar i Fortuna, på Vikingstrand i Helsingborg men nu under sommaren har vi en egen kitestrand som liggen ca 3 km söder om Råå hamn ,vid Rya golfbana eller vid Rydebäck om det underlättar för dig:wink:
    Det finns kite skolor i Landskrona som LA surf.se håller i. Eller i Kiteskolan Båstad som Mårten Björnsson håller i.

Har du fler frågor så bara skriv här så får du hjälp.

Mvh/Roger

• mjersen

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:22
  • skotten

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:23

http://www.kiteboarding.se has instructors in helsingborg

• wilcan

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:34

Tusen tack, blir att kolla upp på ännu nämre håll så fort det finns tid 🙂
    Jag antar att du menar den långa stranden som ligger precis söder om rya? (varit där en gång för läänge sedan)
    I så fall får man i alla fall ta och komma förbi och kika när vinden tillåter ! 🙂

Oj, dryga 1500:- för en dags introduktion och sedan en ”kom-igång-kurs” för 1000-lappen, låter ju absolut prisvärt, bara synd att man inte har just den degen i plånkan at the moment 🙁

Tack på förhand ! 🙂

• skotten

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:39

you wont need to spend the second 1000:-

• wilcan

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:44

Okej, 🙂
    299kr kan man ju lätt punga ut, också ska man ta sig till Landskrona då vilket är närmst, ( enligt deras hemsida så står det inget direkt om Helsingborg )..

Så får man i alla fall sig en liten bild av kite-surfing ! 🙂

mvh

• milkman

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:55

http://www.kiteskolanbastad.se ligger nära och bra med.

• eagletech19

Medlem
    11 maj, 2008 vid 17:28

@skotten 464616 wrote:

http://www.kiteboarding.se has instructors in helsingborg

Sorry

Det visste jag inte, brukar ha bra koll på sånt.:cool2:
    Det var ju bra var håller ni till så man kan hänvisa nya kunder.

Ha det bra

//Roger

• wilcan

Medlem
    12 maj, 2008 vid 10:18

Härligt, tackar så mycket för all hjälp 🙂

Fick även reklam i min inkorg igår från ”Tomas från Teamairborne”, han och hans sambo ”Andrea” driver visst blandannat lite av en prova-på-kurs som verkar vara väldigt prisvärd, någon som har någon erfarenhet av dem? Är som sagt total nybörjare och har aldrig änns hört talas om ”Teamairborne”.

Tack på förhand så får vi hoppas att jag snart får min kiteoskuld förlorad ! 😀

/Portugisen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-skola i Helsingborgsområdet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.