Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite storlek i Centralamerika ??
-
Kite storlek i Centralamerika ??
Publicerad av luuc på 27 november, 2008 vid 17:48drar till Central- Sydamerika i januari och stannar till juni. ska ta med en SLE och funderar på vilken storlek man får flest åkdagar med. kommer köra i Mexiko Venezuela Brasilien osv. vad har ni kört när ni varit i trakterna?
pjoter svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
mexiko är inte så blåsigt har jag hört (la ventana ska väl fläkta rätt bra iofs tror jag). venezuela är blåsigt hela våren…. en 10-12a skulle jag tagit med mig!
-
12-14 hade jag tagit med mig. ostkusten mexico blåser inte särskillt mkt, det ska inte brasilien heller göra dom månaderna så jag tror att desto större kite desto bättre nästan.
Kommer vara i tulum mexico från 24jan till slutet mars, hälsa på där om du är i närheten, grymt fint ställe.
-
okok hu trodde de skulle vara runt en 10 som va lagom før mig.. men va mycke blåser det då på ett ungefar så kan man ju valja kite sjalv efter de ist..
pjoter kollar du steffo regelbundet? hør av mig nar jag ar i krokarna!
-
I Paracuro i Brasilien är det 9a som gäller, i Jericocoara 7a eller mindre.
-
pjoter! Jag och polaren köpte biljetter till mexico igår, ska bo i playa men ska försöka få lite go surf i tulum också. tempelsurf, gott! Vi tänkte tagit med båda drakarna 8/12 och 7/11. Men det verkar ju rätt dåligt med vind, har du koll kanske? Ska man ödsla bagage utrymme eller bara ta med 12:an?
-
väger du ca:70kg så skulle jag tagit 10,11 beroende på vad du har, men bäst e väl att ha två på typ 8 o 12
-
Luuc, de e bara att säga till här, e inne på tok för ofta för mitt eget bästa(flickvän intygar)….
Jjohan, jag hade skippat dom små drakarna, statistiskt sett är det inte så stor chans att det blir så blåsigt, självklart kommer det säkert bli det nu när jag sagt så (hoppas hoppas). 🙂
när kommer ni över dit?
Logga in för att svara.