Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite-Utrustning

• Kite-Utrustning

Publicerad av hurre på 30 maj, 2005 vid 15:33

Vad kan man tänkas behöva lägga ner på utrusning och man köper begagnat och är nybörjare? Kite,linor,sele,bräda,våtdräkt,hjälm, etc?

nic svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hurre

Medlem
    30 maj, 2005 vid 15:33

utrustning skulle det vara, ja. 😛

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2005 vid 15:42

beror ju på om du vill va superhypad eller om de räcker att du kan lära dig köra på grejerna. smile.gif

03 grejer e helt ok så 3000-5000:-/kite med bom och linor ungefär, 3000:- för bräda, våtdräkt duger me vilken skit som nu över sommaren, hjälm kanske 300:- eller nåt.

sen kan du ju helt klart hitta billigare grejer men de kan va värt att lägga lite pengar så grejerna funkar bra iaf!

• liljedahl

Medlem
    30 maj, 2005 vid 15:43

Jag har ett väldigt bra nybörjar-paket (begagnat i exemplariskt skick) som du kan köpa för ett bra pris – 12m Cabrinha kite (2003) och 165cm Hanacrew bräda (2002). Maila mig så skickar jag bilder och mer detaljer. /joakim@brandclinic.se

• mrsmille

Medlem
    30 maj, 2005 vid 16:13

Våtdräkt finns för under 1000kr på både Intersport, Stadium, Clas Ohlson m.m. fungerar under sommaren…
    Hjälm kan du köpa på Stadium för 199kr. Hjälm är något jag rekomenderar, man ska tänka på säkerheten!
    Kite och bräda rekomenderar jag att köpa begagnat, billigare och det gör inte så mycket om man förstör den… Ta gärna en introduktion eller en kurs, testa olika kites och se vilken modell du vill ha, innan du köper en. Det är min rekomendation!

• mrmille

Medlem
    30 maj, 2005 vid 21:53

Jo, fast sele skulle jag satsa på en ny. Det är en av de viktigare delarna när man är ny. Delvis som skydd och mycket som avlastning. Utan en skön eller passande sele kommer du tröttna rätt fort.

Men resten kan du skaffa beg. Antingen här på steffo, blocket eller ebay.

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2005 vid 22:00

mm, sele e inte fel att skaffa en som känns skön.
    jag testade en del innan jag insåg att den billigaste å sunkigaste jag kunde hitta satt rätt gött. ibland har man tur.

• nic

Medlem
    31 maj, 2005 vid 08:38

Svar till:

jag testade en del innan jag insåg att den billigaste å sunkigaste jag kunde hitta satt rätt gött. ibland har man tur.

[/ QUOTE ]

Haha, samma här…

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA