Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite utrustning Australien

• Kite utrustning Australien

Publicerad av mrborrego på 10 juli, 2009 vid 08:22

Håller på planera WHV- resa till Australien till hösten. Tänkte självklart passa på att kitesurfa där, men jag behöver ny(beggad) utrustning. Tänkte köpa ny kite/kitear, bräda, Golf travelbag.

Undrar nu vad som är bäst- Att köpa grejerna hem i sverige och betala ev fraktkostnad för bagen? Eller köpa alla grejerna i Australien?
    Är det billigare med beggat i sverige resp. australien?

Jag är också lite osäkert vilken/vilka storlek jag ska ha på kiten, väger 77kg och kommer mest att vara på västkusten ev på östkusten ett tag . hur mycket blåser det där?

Blev många frågor, men är väldigt tacksam för svar 😉

Kjello svarade 15 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • manko

Medlem
    10 juli, 2009 vid 09:56

Grattis! Australien är grymt, speciellt under hösten/ vinter på västkusten. Köpte själv ingenting i Australien men känns som med dagens kronkurs så blir det nog inget billigare down under. Finns nog andra som kan svara på det bättre.

Blåser gör det (http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_geraldton_aero.htm). Använde själv mest min 10:a. Väger 65 kg.

• mrborrego

Medlem
    21 juli, 2009 vid 06:41

Låter bra :smirk: . Är väldigt taggad på åka faktiskt.
    ska kolla på lite Oz kite-sidor, vad det kostar med beggat där. Tycker det borde finnas större utbud där.

• jonty

Medlem
    21 juli, 2009 vid 19:08

Kolla även upp vad det kostar att checka in en kitebag, kan bli billigare om du har en sk golfbag men inte garanterat… Skulle kosta 160€ att ta med min till San Diego och det är bara till första stoppet (Chicago) sen blir det ytterligare att flyg + flyget hem. Skulle iallafall satsa på att köpa brädan i Australien. Trevlig resa, måttligt avundsjuk! Var där 2005 och det är ett grymt land, men se upp för fulla britter, du komemr förstå vad jag menar haha!

• narrator

Medlem
    26 juli, 2009 vid 10:06

Tjena! Har själv bokat australien med thai nov-jan. inga problem att ta med en golfbag med kiteprylar 140x50cm så länge du säger till om det redan när du bokar biljetten. http://www.jade.se säljer billiga biljetter, thai själva rekommenderade mig att köpa genom dem då de var billigare…

syns på playan!
    Jeppe

• Kjello

Gäst
    29 september, 2009 vid 17:57

Offtopic;
    Vi på stadsteatern skulle åka på turne till Perth år 2000, och det va väldigt strängt med att man hade hivtestat sej, så en pundare med hiv fick inte följa med på turnen.
    Märkligt lite, är det skillnad att komma dit som turist. Hur tänker dom i så fall.
    Eller är det hivtest som gäller även som turist, har aldrig turistat där annat än, en vecka efter turnen, liksom alla andra jobbkamrater.

Tänkte till lite bara, för han pundaren på jobbet va den allra flitigaste, jättecool,
    ställde alltid upp på övertid mm, alla visste han hade hiv, han sa det själv.
    När han fick avslag på Australienturnen, så sa han upp sej, och aldrig visat sej mer efter det. Trist !.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite utrustning Australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.