Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite – Västindien
-
Kite – Västindien
Publicerad av segerlundo på 27 oktober, 2008 vid 15:32Jag funderar på att åka med UCPA till västindien över nyår och kitea. :santa:
Dom har två ställen att åka till, Guadeloupe och Martinique. Vilken är bäst?
Är det någon som varit där eller åkt med UCPA?Har varit i alperna med UCPA ett par gånger och då är boendet lite sådär men resten är jäkligt bra…
marh svarade 16 år sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
http://www.surfers.se/sv/kite_pa_guadeloupe.htm
det kanske är till hjälp.
har själv inte varit och kört där borta så jag vet inget -
Jag smiter till Guade…lo..lu…ppe den 14:e december och hänger kvar i 3v. UCPA verkar soft men valde att bo på ett surfcenter istället.
Inget svar på vad som är bäst, men där fick du veta vad jag valde iaf 😉UCPA – som språkresa fast (lite) mer festande… typ… nästan. http://www.justfuckinggoogleit.com hihi sorry tobbe kunde inte låta bli
-
hektor;512212 wrote:Jag smiter till Guade…lo..lu…ppe den 14:e december och hänger kvar i 3v. UCPA verkar soft men valde att bo på ett surfcenter istället.
Inget svar på vad som är bäst, men där fick du veta vad jag valde iaf 😉UCPA – som språkresa fast (lite) mer festande… typ… nästan. http://www.justfuckinggoogleit.com hihi sorry tobbe kunde inte låta bli
jaså du ska ner till värmen du hektor 🙂
-
ja nu får det fan va nog! 2 grader och snö är den preliminära prognosen för helgens surf… snowkite fast på vatten… suck.
-
Hur mycket pröjsar du för flyget respektive boende per natt? Fan va gott du kommer ha nästa helg Hektor:laugh: Lite sval och uppfriskande snö är aldrig fel, jag mmsar från dom lite varmare breddgraderna:wink: Btw jag uppdaterade min telefunk i helgen och missade att ta backup på kontaktlistan pew pew.. Har du lust att skicka ett sms eller slå en pling?
-
BennyTC;512240 wrote:Hur mycket pröjsar du för flyget respektive boende per natt? Fan va gott du kommer ha nästa helg Hektor:laugh: Lite sval och uppfriskande snö är aldrig fel, jag mmsar från dom lite varmare breddgraderna:wink: Btw jag uppdaterade min telefunk i helgen och missade att ta backup på kontaktlistan pew pew.. Har du lust att skicka ett sms eller slå en pling?
man är lite smått avis på dig, fan va najjs att komma iväg redan nu! men jag är inte bitter, snö är fint :tongue:
tror resan gick på ca 11500 om jag lyckas lura med mig väskorna gratis, sen betalar jag €29/natt när jag är själv och €200pp/vecka när vi är två.
hör av mig på din nalle, vill ju inte missa en massa mms på varma stränder, soft kite och fina flickor :cool2:
-
Ja för fan som sagt lite snö har aldrig skadat! Det blir skoteroverallen över dräkten eller? ;P Hmm sweet, riktigt schyst att sticka iväg över julhelgen, man blir sjukt sugen. Får nog ta och googla lite på karibien:) Vilket flygbolag?
-
Kolla Langley, har resor till Guadeloupe till hyffsade priser. Var där i feb-mars och surfade i stort sett varje dag. Bodde på Golf Marine och gick till spoten ca 500m från hotellet.
-
BennyTC;512266 wrote:Ja för fan som sagt lite snö har aldrig skadat! Det blir skoteroverallen över dräkten eller? ;P Hmm sweet, riktigt schyst att sticka iväg över julhelgen, man blir sjukt sugen. Får nog ta och googla lite på karibien:) Vilket flygbolag?
jag ska köra med snowjoggers!!!!
jag åker med air france, langley verkade ok men var inte så sugen på all inclusive. hade vart grymt om du kom ner, ta med saffran isf så bakar vi lussekatter på stranden och dricker glögg!
-
gottegris 🙂 nej om man skulle skippa snowboardresan och köra en kiteresa ner till värmen istället..
-
hektor;512300 wrote:jag ska köra med snowjoggers!!!!
jag åker med air france, langley verkade ok men var inte så sugen på all inclusive. hade vart grymt om du kom ner, ta med saffran isf så bakar vi lussekatter på stranden och dricker glögg!
Haha fan va soft det hade varit! Lussekatter och finglögg på playan;) Låter najs i mina öron, nej men seriöst jag är faktiskt riktigt sugen:smile: Kikade på air france hemsida; 14 dec-8 jan, 9450:- Frågan är hur mycket priserna stiger under tiden som jag är borta.. Btw vilken ort skall du bo på, såg du spotguiden som “vindsurfingsnubben” hade lagt ut?
-
Man kom undan lite billigare om man inte prompt skulle resa på en helg ja – själv måste jag hem på söndagen den 4:e, landar i gbg på eftermiddagen och sen börjar jag nya jobbet i malmö dagen efter. Så hinner inte riktigt flytta ner dit heller, blir intressant, hehe!
Har man två kites med sig kan man förresten dra ner på boendekostnaden ganska rejält genom att ställa ihop dem rygg mot rygg – vips har man ett tält! Det enda är att allt blir dyrare nu för att sverige är kommunister och inte har euro 😉
Kommer bo i Saint François, såg spotguiden och det ska nog gå att lösa att komma ut på nåt sätt. Har inte kollat upp det så bra =)
Norrman – snowboard är så 80-tal, dessutom är flickorna inte riktigt lika lättklädda i backen som på beachen. Så bara att ta sig ner du med!
-
Jag är på plats from 30/12-14/1 och bor på Fort Royal, var tvungen att blidka frugan och två rastlösa kids…undrar hur bra spotsen är i direkt anslutning till hotellet? Efter att ha kollat på Google Earth får jag känslan av att vinden är side shore höger och sannolikt grymt turbulent vid launch.
ngn som vet?
-
Vinden är från ost på våren eller nord ost på vintern. Vi kitade aldrig på Basse Terre men såg folk som körde vid tex Sainte-Marie. Plattvatten finns det gott om vid St Anne och St Francois. Fina vågor hittar man på nordsidan av Grand Terre men där finns gott om elaka rev så man bör vara lite försiktig.
Vid Fort Royal kan det nog vara knepigt att köra om inte vinden är nästan nordlig.. men det finns bra vägar byggda för EU-pengar 😉
Logga in för att svara.