Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kite vid hårdare vindar???

• Kite vid hårdare vindar???

Publicerad av badt på 23 juni, 2011 vid 21:33

Tjo!

Funderar på en Naish park ,lite mindre än min Naish cult 13.5. Någon som vet om man ska köra på en 10:a eller 12:a för en som väger 95 när det gäller Naish park??????? Kom gärna med andra kite tips efter erfarenheter från er som väger mellan 90-100. Kite, märke, storlek osv.

sourra svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lima-ko

Medlem
    1 juli, 2011 vid 05:42

Har inte kört Park (med däremot Slingshot RPM 14-10 som är rätt snarlik Park) och väger dessutom bara knappt 80 kg. Jag tycker dock att, eftersom du redan har en Cult 13,5 m, du bör gå på Park 10 m, 12 m känns för nära. Jag behöver ca 6-7 stadiga m/s för att komma igång med min RPM 14 och säg 9-10 för 10an, den kan jag hålla uppåt 15 m/s, väldigt få gånger jag behöver mindre än 10, det är när det är riktiga kulingar.

• badt

Medlem
    24 juli, 2011 vid 19:57

Kanon, tack för tipset! En 10:a får det nog bli… men du tro inte att den bli för liten för min vikt på ca 90-95 kg??? Aja det är väl bara att tappa några kg annars:)

• rrd_z

Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:41

10 är nog perfekt. Jag kör Naish cult 12:a ska inhandla en Naish Helix 9:a och jag väger 85kg , så 13.5 och 10 är nog en perfekt kombo !

• lima-ko

Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:41

Jag har polare som väger 95 kg som kör Slingshot Rally 12-10-8 så den torde inte bli för liten nej.
    Cult 13,5 och Park 12 tycker jag personligen går i varandra för mycket, då passar en Park 10 mkt bättre.

• sourra

Medlem
    25 juli, 2011 vid 06:26

Ja det är Park-10 du ska ha. 13.5-kiten har rätt bra vindspann så den kommer utan problem täcka upp till de vindar där tian kommer igång. “Alohasurfer” är i din viktklass och om jag inte missminner mig har han siktat in sig på en 10 m² Park. Det är en grymt kul kite!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kite vid hårdare vindar???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.