Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite vid Orust?

• Kite vid Orust?

Publicerad av larssa på 2 juli, 2010 vid 21:50

Hur e det att kitea i närheten av Orust-Uddevalla?
    Skall ut med båt nästa vecka o tänkte ta med prylarna, men vet inte….är det lönt?
    Nån däruppe som kitear?

acemattias svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anr

Medlem
    2 juli, 2010 vid 23:43

Vet att dem ibland kör vid stenungsund, vid tjörnbron.

• pjoter

Medlem
    3 juli, 2010 vid 14:20

finns en hög spots däruppe. Har dock dålig koll på dom själv, hör med acemattias här på forumet. Han bor utåt fiskebäckskil och kör så fort det blåser.

Det är stenigare, dyigare och allmänt rätt sunkiga spots jämfört med här nere men det är otroligt vackert så ändå klart värt att ta med grejern enligt mig.

• hbgkitare

Medlem
    3 juli, 2010 vid 20:20

Behöver du spots när du har en båt?

• larssa

Medlem
    5 juli, 2010 vid 12:19
    Hbgkitare;619588 wrote:
    Behöver du spots när du har en båt?

Ville veta om det e lönt o ta med prylarna och startar helst inte från båt när ingen annan e kiteare.

• mericsson

Medlem
    5 juli, 2010 vid 19:21

Vet att det finns ett par spots ungefär vid bron utanför Uddevalla. Har inte varit vind när jag varit där uppe. Bara blivit en snowkite-session men med alldeles för lite vind.

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2010 vid 19:45

missa förresten inte att besöka kabelparken när du är i trakten.

• larssa

Medlem
    5 juli, 2010 vid 20:29
    pjoter;619830 wrote:
    missa förresten inte att besöka kabelparken när du är i trakten.

Verkar iof som det skall blåsa, men skall se om jag hinner kolla in kabelparken också

• acemattias

Medlem
    5 juli, 2010 vid 20:44

Spotsen som är lättast att hitta om ni kommer med båt är nog de i Gullmarsfjorden.

Gullmarsbaden, sydöst – syd
    Koskär, väst – nord
    Kristineberg, nordöst

Inga höjdarställen precis men det är som Pjotter nämde en skön naturupplevelse att kryssa runt ute i fjorden.

Blåser det sydväst vilket det oftast gör tror jag Lanesund är bästa alternativet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA