Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitebeachen hbg

• eagletech19

Medlem
    5 september, 2006 vid 05:01
    Nilsson wrote:
    eagletech19 wrote:
    Nilsson wrote:
    Låter ganska äventyrligt med en dylikt downwinder!
    Angående frågan om Kitebeach tycker jag att det skulle vara trevligt om vi som åker i Hbg, behåller stranden som utgångspunkt, då vet folk var man kan bege sig om man vill kajta och träffa likasinnade.Sen tror jag oxå att det är bra i relation till kommunen och det fortsatta tillståndet. Sen kitar man givetvis var man vill! Men jag tycker det skulle vara tråkigt om Kitebeach dog ut efter allt arbete och strider! Mvh Bengt N
    P.s Jag, Larssa och Marcel(101) var där idag och jag fick en toppdag! tror inte de båda andra är lika övertygade om dagen, påstod det var byigt! D.s
    Hallå
    Jag har själv varit en av dom som driver detta med kite stranden och det är klart att man ska kämpa vidare för att detta ska få fortsätta men det är ju så att jag ofta skickar ut sms och då kan inte folk.
    Då kör jag mycket hellre i Fortuna där jag kan köra ända ner till stranden och kita bort till kitestranden som jag så ofta gör men då är ju ingen där, men vågorna är bäst vid golfbanan och det är nästan där vår kitestrand ligger.
    Jag känner att många snackar just nu men jag tycker inte det är trevligt att snacka bakom ryggen på folk utan att ta reda på fakta.
    Jag känner inte att jag ska ha dåligt samvete för jag inte kör på kitestranden när ni är där, men om vi ser på hur många gr jag kitar kan jag inte vänta på folk ska komma, jag kör där jag tycker det är bäst för dagen.
    Jag tycker det är jätte roligt att en massa kom och kitade i sommar och det var ju bra för alla att ha ett ställe att samlas på,men då var dom flesta lediga från jobb så det var lättare att ta en dag tillsammans ,men i dag är det mer pressat med tid.
    Alla jobbar inte i skift utan kommer hem till 3 barn som man vill äta med innan man sticker ut då blir kl 18.00
    Men jag kan smita från jobb i bland men då brukar jag också skicka sms till dom jag har mobilnr till.
    Vi bad folk skicka in sina namn och uppgifter till oss på kiteaddicts så kunde vi ha en sida med mail och mobil nr. kan säga att det inte var många som skrev in till oss.
    Vi försökte göra detta för att det skulle bli bra för alla men när det inte visas mer intresse så lägger man ner skiten.Eller??

Mvh Roger
    Det var inte direkt uppmaning till dig, utan snarare till alla som åker i Hbg, och en respons på Markus inlägg. Sen i övrigt när det gäller tider, arbete och familjeförhållanden så är det väl inte så mycket som skiljer oss åt? Ang. att prata bakom ryggen så har jag framfört mina åsikter i ämnet här och de är som följer:
    1. Var och en åker väl var tusan den vill! Jag åker inte alltid där själv.
    2. Initativet till kitebeach var/är bra.
    3. Trevligt om det fortsätter att vara folk där, även under hösten.
    4.Tror inte kommunen är intresserade att avsätta en strand att användas en månad om året, de tar inte striden mot mer enträgna intressegrupper för det, tror jag.

När det gäller visat intresse och arbetat för stranden på olika sätt med event, pratat med kommunen, insändare eller bara genom att vara där, så vet var och en själv vad den har gjort, om det är tillräckligt eller ej.
    Sen är det tråkigt om detta skall bli ett konflikt ämne, vilket jag anser ganska onödigt, så betydelsefullt är det inte var folk kajtar och framförallt är det inte personligt. Det ända som betyder något är att man är ute på vattnet och har kul, sen kan det vara på plattvatten, vågor, i JP, Råå, Varberg eller var tusan som helst, bara man har kul! Var man åker bestämmer man själv, Tror jag! Väl, kanske?//Mvh Bengt N

Personligt?
    Har bara fått 6 st mail som frågar varför jag inte är på kitestranden.
    Tog du åt dig, då var det inte meningen,det är nog bara Jens du och jag som har tät höst/vinter kontakt.
    jag var nog lite pist off i mailet för jag känner att jag inte har tid att gå till kitestranden just nu och när man då får en massa frågor varför man inte är där så känner man att ”Va fan”
    Så sorry om du tog åt dig kompis:wink:

Nu fattar du kanske varför jag inte skriver så långa sms utan ringer istället.:cool2:
    Ha en bra dag//Roger

• nilsson

Medlem
    5 september, 2006 vid 07:36

No offense taken! Mvh Bengt N

• larssa

Medlem
    5 september, 2006 vid 10:08
    Samuel_L wrote:
    Jag är en nybörjare från Hbg som hitills hållt till i lundåkra. Jag undrar bara(har inte varit där) varför kitebeachen är en bra kitespot? är det för att slippa badare under sommarmånaderna som den är bra? Lr har den något som gör att den utmärker sig jämfört med resten av kustremsan i Helsingborg?

Långrunt, shysst strand med gräsplätt att rigga på, inte några föremål i vattnet runtomkring och på nv så trycker vinden på in i sundet(hade 9dgr på rad i Juli då det blåste runt 10m/s). Blåser det på rätt bra kan man köra ut en bit och få fina småvågor, annars håller man sig längre in. Sen är det givetvis bra att slippa badarna under badsäsongen. Sist, men inte mist så är det grillplats i närheten för lite after surf grillning.
    Tycker det är en mycket bra spot=)

• hbgsurfer

Medlem
    6 september, 2006 vid 14:49

Jag åker var jag vill hahahaha fy fan vad skönt att luften är fri!

Marcel No1

• jonaish

Medlem
    6 september, 2006 vid 14:56
    HBGSurfer wrote:
    Jag åker var jag vill hahahaha fy fan vad skönt att luften är fri!

Marcel No1

WORD…..;)

• johan_a83

Medlem
    7 september, 2006 vid 05:28

Fredag eftermiddag ser riktigt fint ut, 8 NV och strålande sol.
    Ska ut vid 14-tiden, kommer jag bli ensam på Kitebeachen hbg?

Posta gärna vilka som kommer att sticka ut och när.

//Johan

• nilsson

Medlem
    7 september, 2006 vid 05:31

Om! Prognosen håller sig är jag där ca.15.30, på Fredag, ser lovande ut//Mvh Bengt N

• larssa

Medlem
    7 september, 2006 vid 07:24

Jag börjar jobba 15.00 så är någon annan på under fm så är jag? Typ runt 10-tiden.

• eagletech19

Medlem
    7 september, 2006 vid 08:38

Tjenare
    Ni som kör på kitebeach i Helsingborg som inte skickat in era uppgifter till oss på kiteaddicts var vänliga att göra detta så vi kan få klart en mail lista som ni kan ha nytta av ,då behöver ni aldrig kita själva samt att ha om vi ska åka iväg på en mini resa för lite goa åk i vågor,plattvatten eller bara träffas och ta en eller 2 beer:grin:
    Ha en bra dag

Vi har fått in drygt 20st anmälningar nu:cool2:
    /Roger

• hbgkitare

Medlem
    7 september, 2006 vid 09:29

Blåser det ikväll efter jobb är jag där annars så är jag där imorgon vid 15.30!

Mvh
    Marcus

• hbgkitare

Medlem
    8 september, 2006 vid 08:46
    johan_a83 wrote:
    Fredag eftermiddag ser riktigt fint ut, 8 NV och strålande sol.
    Ska ut vid 14-tiden, kommer jag bli ensam på Kitebeachen hbg?

Posta gärna vilka som kommer att sticka ut och när.

//Johan
    Skall försöka sluta tidigare idag och förhoppningsvis är jag där vid 14-tiden!
    Körde igår till Kl 20.30, mycket gött!

Marcus (0739-841515)

• larssa

Medlem
    8 september, 2006 vid 12:23

Har precis kommit hem M och det var lika gött idag som i tisdags =)
    Ingen kvar där nu så du vet.

Någon som e på i morgon em om det blåser upp?

• johan_a83

Medlem
    8 september, 2006 vid 17:00

Kanske sticker ut en sväng men det får bli i morgon förmiddag (det ser ut som att det är då det kommer att blåsa).

Var ute en sväng nu på eftermiddagen helt själv (tyvärr) lite väl mycket power i min C-10.

Om någon skall ut i morgon förmiddag ring mig 0735-824284.

//Johan

• nilsson

Medlem
    8 september, 2006 vid 19:15

Lördag e.m, ser det ut att vara bäst vind! Kommer att åka ut en runda.

• eagletech19

Medlem
    9 september, 2006 vid 08:04

Drar till kitebeachen ca 13-14 tiden:grin:
    Roger

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitebeachen hbg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.