Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitebindningar?

• Kitebindningar?

Publicerad av jaca på 25 september, 2010 vid 07:39

Denna fråga har säkert diskuterats innan. Jag funderar på att skaffa bindningar typ LF Union. Vill lätt kunna komma ur och i. Skeptiskt till att ha wakeboots på mig då jag tycker det är ”kluddigt” att snöra på mig dom.

Synpunkter?!

haze svarade 14 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • pepa

Medlem
    25 september, 2010 vid 15:39

Skitbra tänk där, köp mina nästan nya Unions storlek 41-44 för 1000 spänn. Klart o betalt osv plus.

• mjersen

Medlem
    25 september, 2010 vid 16:02

har inte testat gamla union bootsen men dom nya U2 sitter som ej jefla smeck och är stabila att komma i och ur.. Synergy bootsen är lättare att ta av och på och är lite mjykare än u2orna.

• lelleee

Medlem
    25 september, 2010 vid 16:13

Är union verkligen lätta att komma i? Då är dom nog för stora

• pepa

Medlem
    25 september, 2010 vid 16:46

Ja Linus de är lätta att komma i och de är inte för stora.

• johanw

Medlem
    25 september, 2010 vid 17:10

jag har ett par LF 2010 synergy LTD editon till salu!!

• mjersen

Medlem
    25 september, 2010 vid 18:13

jag kommer i mina u2or utan problem, men jag har ingen erfarenhet av gamla union.. sen att synergy e det rätta valet om man prioriterar en mjukare boots som man kommer i och ur lätt.

• lelleee

Medlem
    26 september, 2010 vid 07:01

ja men om man kommer i och ur den lätt så borde man ju trilla ur den jättelätt. eller är det nån magisk kraft som håller fötterna på plats i bootsen?

• johanw

Medlem
    26 september, 2010 vid 07:17

jag trillar inte ur mina heller

• mjersen

Medlem
    26 september, 2010 vid 07:19
    Lelleee;632948 wrote:
    ja men om man kommer i och ur den lätt så borde man ju trilla ur den jättelätt. eller är det nån magisk kraft som håller fötterna på plats i bootsen?

och den magiska kraften heter snörning.

• lelleee

Medlem
    26 september, 2010 vid 07:50

hehe,, jag menar union bootsen. Att man kan snöra fast foten är jag helt mä på 🙂

• lelleee

Medlem
    26 september, 2010 vid 07:54

Mina nya kängor, lätta att komma i och ur. Lite jobbig snörning, men ska man sitta fast så får man nog stå ut med snörning eller så får man köpa ett par cp tighta unions
    2010-watson-ct-binding.jpg

• johanw

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:32

U2orna har snörre me 🙂

• lima-ko

Medlem
    26 september, 2010 vid 09:59
    JohanW;632894 wrote:
    jag har ett par LF 2010 synergy LTD editon till salu!!

Cool, vad är priset?

Är de styvare än 2010 Synergy OT och eller 2009 Synergy OT?
    Förutom att de är lite varmare vad är de största fördelarna/nackdelarna med CT?

• pepa

Medlem
    26 september, 2010 vid 10:25

Asså om någon vill komma i och ur lätt så vill hon/han väl det? Visst åker brädan av då och då men det är å andra sidan bara i de skrotningar där man nu, när man har boots som sitter hårdare, undrar om allt gick bra med knän, fötter, mm. Så ur skadesynpunkt är de förmodligen bättre än dagens bindningar. För mig var Union grymma länge, men nu vill jag ha lite mer stöd och kör med snörning. Dock har jag alltid behållt Unionsen som backup-boots för att de fortfarande är najsa.

• oskarryden

Medlem
    26 september, 2010 vid 10:58

Om jag får dubbla min erfarenhet med boots så är jag nog inte i närheten av er, men jag kör på Ronix Kai 2010, och där snackar vi like a glove, enkla att komma i, ger bra support och är bara väldigt bekväma. Dom rekommenderar jag =)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitebindningar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.