Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitebindningar?

• neven

Medlem
    26 september, 2010 vid 15:33

Det är värt några sekunder extra varje session för att sitta ordentligt fast! 🙂 Jag har aldrig gillat bidningar av typ Union men det är en smaksak. Vissa tycker om dom hur mycket som helst. Synergy OT är lite mittemellanmjuk. Tror att U2 är lite mjukare och Union tillåter väl väldigt mycket ”tweak”.

• pepa

Medlem
    26 september, 2010 vid 19:09

Vet en del som köper upp lager av Unions nu när de inte tillverkas längre. Fortfarande populära med andra ord.

• erling

Medlem
    26 september, 2010 vid 21:11

Jag gillar de har från concept x och de sitter hur skönt som helst. Lätt att dra åt och spänna fast. http://www.conceptxsports.de/?lang=en

• lelleee

Medlem
    27 september, 2010 vid 05:54

Har fattat det som att unions ska sitta sjukt tight,, alltså riktigt jobbigt att få på och av, å när man väl fått i foten så ger union bindningen mer stöd än en snörad boot. Men det är väll inviduellt.
    Kanske bara är wakeboardåkare som vill sitta fast och få bra stöd.
    Kiteare brukar ju oftast lägga bootsbrädan på stranden och sen va ute och rippa med straps. Så när jag tänker efter så hade det bästa vatt ett par boots som ger lika dåligt stod som ett par straps men som ser sjukt coola ut 🙂

• pepa

Medlem
    27 september, 2010 vid 07:21
    Lelleee;633140 wrote:
    Har fattat det som att unions ska sitta sjukt tight,, alltså riktigt jobbigt att få på och av, å när man väl fått i foten så ger union bindningen mer stöd än en snörad boot. Men det är väll inviduellt.

Så är det absolut inte. Suction-serien och Union kan aldrig ge lika bra stöd som dagens snörningbindningar som är uppbyggda på ett helt annat sätt än de tidigare nämnda. Suction (speciellt UltraSuction) var sjukt jobbiga att komma i och ur medans Unions är och har varit populära för att de är lätta att ha att göra med. Man får mycket mer stöd än med straps och brädan sitter oftast kvar men släpper vid hårda krascher. Det är helt enkelt personlig smak som avgör eftersom de inte är alls lika dagens wake/kitebindningar. Du kanske har provat ett par alldeles för små eller oanvända Lelle?

• lelleee

Medlem
    27 september, 2010 vid 08:16

haha, nu är jag med pepä,, LF har helt enkelt gjort två boots som ser likadana ut heter union och ultra, men fungerar på olika sätt. Då ska jag vara tyst för jag har inte ens provat union bootsen.

• lelleee

Medlem
    27 september, 2010 vid 08:21

det var iallafall inte lätt att välja boots till mina fötter.
    Jag har 43 i vanliga skor. Efter provande av typ alla boots på nocomply så köpte jag ett par Synergy CT strl 10-11
    när jag kom hem och fick på mej högerdojjan så klämde den på stortån, fick ont efter 5min.
    Satt nån konstig söm precis vid stortån. Så det va bara att åka tillbaka till butiken å prova en jävla massa boots igen, då kom jag fram till att Watson strl 10-11 satt bäst. Dom e riktigt taighta å fina.

Va även å skulle prova ett par av årets ronix one i strl 11 men fick inte ens ner foten.

Så rekomendation är att prova innan man köper, BÅDA BOOTSEN 🙂 och är det något knas så prova en annan av samma modell och storlek

• nicolai

Medlem
    27 september, 2010 vid 09:35

Dom gamla Union och ultra är inte samma. Ultra Bindingen hade flera straps. dvs svårare att komm i och ur, men med mer support. Efter min åsikt en av dom bästa bindingerna som har funnits på marknaden. Hade sjukt svårt att vänja mig till dom moderna med snören.
    Det samma gäller dom nya Union (U2) samt Ultra. På Ultran har du mera support än Union.
    Men alla fötter är olika. Därför passar samma binding inte alla. Så det är bra att prova en del olika så man hitter den som passar bäst.

• haze

Medlem
    27 september, 2010 vid 10:01

Nicolai: Har du testat nya Cradle? Den ser nemn ut att komma i och ur. Och vad är skillnaden på U2 och Century?

• nicolai

Medlem
    27 september, 2010 vid 13:12

Har inte testat Cradle. förutom på foten. inte kört med den. Den är lik Domain på wake. så den går från str 8-12 us. Personligen gillar jag inte cardborre bindingerna då jag har väldigt smal fot så jag har svårt att få dom att sitta tight.
    Century är lite som 2010 Synergy och U2 är styvare med mycke ”snappy” flex pga gummi runt hela bindingen.
    Så dom är ganska olika.

• haze

Medlem
    27 september, 2010 vid 13:35

Jag får fråga Michael då om jag måske får testa alla då.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitebindningar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.