Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteboard (bräda)

• Kiteboard (bräda)

Publicerad av _north_ på 31 juli, 2006 vid 23:50

Tja

letar efter en bräda men jag vet inte hur man ser ut längden inom det området. är snowboard åkare och då är de till halsen/hakan iaf beroende hur mycket man vill kunna jibba och trixa.

hjälp mig hitta en bra freestyle bräda. så man kan styla för hockey loosers på stranden 😉

hbgkitare svarade 18 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • henkeman70

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 07:05

Tja, tja

Är du normalvikt/längd? Välj då en bräda som ligger mellan 125-135cm så hamnar du hyfsat rätt om du vill trixa. En mästare sa till mig en gång att optimalängden för trixbräda ligger på 129cm. Då får man en så liten bräda som möjligt, men behåller hyfsad flex för goa pops. Sedan kommer det till vilket märke, teknologi och shape oxå. Bäst är om du kan prova lite brädor och känna dig fram vad som passar dig och din stil.

Hitta din drömbräda och kicka blekfeta hockeyass hela hösten! 🙂

• hbgkitare

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 07:06

Hallå!
    Polaren Carro har sin bräda till salu här under Köp & Sälj (brädor).
    Det är en RRD Martin Vario Pro som är en skön freestylebräda och riktigt billigt!

//Marcus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteboard (bräda)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.