-
Kitecenter i El Gouna?
En stilla fråga till er som varit i El gouna. Vilket av kitecentralerna ska man välja eller har det ingen betydelse?
/Urban.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kitecenter i El Gouna?
En stilla fråga till er som varit i El gouna. Vilket av kitecentralerna ska man välja eller har det ingen betydelse?
/Urban.
Jag var på Red Sea Zone. Okej & billigt men minsta stället, något inklämt mellan de 2 andra centrarna. Hade jag åkt igen så hade jag valt El Gouna Kiteboarding, stort center och längst norrut => fri yta norr om centret.
Är det bäst att köra vid stranden som ligger norr om hamnen. vindriktningen verkar vanligast vara N-V, men blir det inte frånlandsvind på V, går det att köra i “lagunen” som ligger ytterligare Norrut, ca 1 km. ( Ursäkta om jag kapade tråden lite )
Jag var där min första kitesäsong (i november) och hade inte koll på vindriktningarna. Men det var aldrig offshore, möjligen sideshore som värst. Kollar man kartan så klarar nog spottarna NV utan problem.
Och ja det var plattplatt i lagunen – ganska liten dock – men folktom när jag var där. Enkelt att kryssa upp till från El Gouna Kiteboarding (som ligger längst norrut).
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kitecenter i El Gouna?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.