Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitedemonstration!
-
Kitedemonstration!
Publicerad av debkausf på 14 augusti, 2009 vid 16:45Jag tycker vi samlar ihop oss en dag och kör på lagunen vid getteröns naturrum. Då kanske någon talar om för oss var vi får vara.
crash151 svarade 15 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Ja, absolut! Skitbra idé! Hade varit bra att få med sig hundägare och andra “vanliga” som också mister sina promenadstråk.
-
sourra;566585 wrote:Är det nåt ställe som är off limits idag eller?
så förbjudet det kan bli…
-
Vi minns väl alla debkåusfs lustigheter förra året… 🙂 Enda gången jag gett en neggo-aloha. 🙂
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55585&highlight=getter%F6n
-
Neven;566602 wrote:Vi minns väl alla debkåusfs lustigheter förra året… 🙂 Enda gången jag gett en neggo-aloha. 🙂
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55585&highlight=getter%F6n
Jag kan fortfarande inte fatta hur ni köpte det! 😀
-
jag e lätt på
jag ska infiltrera mig där i morgon min syrra ska gifta sig och har hyrt fågelhuset som fest lokal, jag e jävligt sugen på att klibba ner hela stället med kite märken.
eller är det någon som har något bra idé om vad jag kan skriva i deras gästbok? -
gonzo;566666 wrote:eller är det någon som har något bra idé om vad jag kan skriva i deras gästbok?
Fuck off.
-
debkåusf;566573 wrote:Jag tycker vi samlar ihop oss en dag och kör på lagunen vid getteröns naturrum. Då kanske någon talar om för oss var vi får vara.
Vi skulle gjort som jag sa, hela västsveriges kitar uppumpade i Apelviken mitt i badsäsongen. Bara ta plats, inte kita. Lite sent för det nu dock. Jag vet inte om jag är redo för fängelse, annars hade jag gärna kört i deras damm.
-
Jag tycker också att det är dags att vi sluter upp och visar tydligt vad vi tycker och tänker. Det kanske faktiskt är dags att göra mer än att skriva insändare (ingen kritik mot er som tagit er tiden att skriva insändare, menar bara att vi kanske borde/måste/kan gå ett steg längre), innan det är för sent..?
Att blockera stranden vid högsäsong med hundratals kites hade varit grymt. Lite som mc-åkarna, när dom ställde sig flera hundra motorcyklar mitt på heden och tog en P-ruta var när det blev förbjudet för dom att parkera där cyklar får parkera i centrala Göteborg. -
Pumpa upp alla kites på torget i Varberg? Det borde ju skapa lite rubriker. Kanske kan jävlas lite extra och göra det när det ska vara marknad eller nåt. Kanske i samband med en tävling och säsongsavslutning så vi blir många.
-
Yann;566813 wrote:Pumpa upp alla kites på torget i Varberg? Det borde ju skapa lite rubriker. Kanske kan jävlas lite extra och göra det när det ska vara marknad eller nåt. Kanske i samband med en tävling och säsongsavslutning så vi blir många.
Pumpa upp kites på torget är nog en bra idé men att göra det under evenemang stjälper nog mer än det hjälper. Vi vill inte jävlas, bara visa att vi är många som inte håller med länsstyrelsens beslut. Ser hellre den rubriken än “kitesurfare förstörde årets marknad”.
-
Litease;566859 wrote:Pumpa upp kites på torget är nog en bra idé men att göra det under evenemang stjälper nog mer än det hjälper. Vi vill inte jävlas, bara visa att vi är många som inte håller med länsstyrelsens beslut. Ser hellre den rubriken än “kitesurfare förstörde årets marknad”.
Instämmer helt och hållet. Inte förstöra, men att “vara i vägen” och synas borde göra tillräckligt. Räkna med mig och en uppblåst 8:a och 12:a om vi kan komma överens om tid och plats som passar.
-
BennyTC;566861 wrote:Instämmer helt och hållet. Inte förstöra, men att “vara i vägen” och synas borde göra tillräckligt. Räkna med mig och en uppblåst 8:a och 12:a om vi kan komma överens om tid och plats som passar.
Då tar jag min 9:a, 10:a, 12,5:a och 16. Skulle behöva sälja av 10:an och 16 så vi kanske kan ha en köp- och säljmarknad samtidigt?
Logga in för att svara.