Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteklubb i Malmö – någon som känner kallet?
-
Kiteklubb i Malmö – någon som känner kallet?
Publicerad av stellan på 20 november, 2003 vid 17:40Nu börjar vi bli ett gäng. Både nybörjare och erfarna. Nästa år kommer sporten antagligen att explodera och antalet kitare mer än dubbleras om det följer tidgare trender. Att organisera sig inom surfvärlden har väl inte alltid varit så populärt men själv tycker jag det skulle vara kul och innebära en massa fördelar.
Kanske är det någon där ute som redan börjat fundera eller gå till handling. Skulle vara kul att få veta.
patrikol svarade 21 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
jag är för.. Men vad är fördelarna tror du stellan?
klubbhus… Vindkraftverk?
henke -
Tja –
Kortsiktigt, organiserad täning, rabatter, fester, språkrör, testning, tröja, forum, utbildning, samåkning, grillfester, ”Årets Kiteresa”Långsiktigt, Klubbhus, Bastu, sa jag bastu, bidrag, sponsorer, säkerhet, mer utbildning, organiseringa av tävlingar mm
Jag tror att de flesta sporter drar fördelar av sina klubbar. Sen är man antingen den som gillar klubbar eller en som inte gör det och det är ok. Jag tror nog vindsurfningen hade samma ”födslovåndor” som kite har nu men idag finns det ett stort antal klubbar som bidrar till sportens utveckling mm.
-
Way to go. Det kommer förmodligen poppa upp ett antal klubbar nästa år så varför inte börja jobba på det redan nu.
Sedan vi startade West Coast Locals har vi nästan endast fått positiv feedback. Man får relativt lätt spons och kommunen är mer hjälpsam om man organiserar sig i en förening. Fortsätt vara oseriösa surfare som vanligt men ha en förening som ni visar upp för alla skeptiker..
Lycka till! -
Ja
döp er till Southcoast locals eller nått o bli en syster förening till oss…
fan va grymma FÄZZTER det skulle kunna bli .. iom att våra redan regerar så … -
Å ni är säkra på att klubbar är bästa lösning ? Visst det är bra vad gäller bidrag å det ena med det fjärde. MEN tänk på allt som hände i somras med olyckor å annat. Ju mer offentliga o lättillgängliga vi blir desto lättare att klämma åt oss å ta diskussioner om förbud etc.. Antar att det är ett led i utvecklingen med klubbar men jag kommer nog inte att stödja det tyvärr.
-
Tja Malmö ligger ju på västkusten dessutom, så det får nog bli något annat.
-
Fehk vilken ripoff. Ska vi i wcl få royalty nu eller? Det lutar nog åt det..
-
Ja någon rättvisa måste det ju vara! Först till kvarn får först …. det känns ju alltid bästa om man varit först….
-
Ja det får man väl säga .. tack för stödet, lutar åt ”gold member” för parikol här…
VIP till loungen … typ jott´s källare o ett glas rötjut
va först eller skit i det…. tvåa är alltid sist
-
Svar till:
Southcoast locals är redan upptaget
hehe..
http://www.southcoastlocals.tk
Way to go![/ QUOTE ]
Måste berömma er för en jäkligt bra och innehållsrik hemsida… Keep up the good work
*s*
Logga in för att svara.