Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kitelektioner i Sthlm

• kitelektioner i Sthlm

Publicerad av lollo på 2 april, 2007 vid 19:39

Hej

har försökt googla senaste timmen om kiteskolor i Sthlm, men verkar inte vilja komma fram…vet någon av er någon klubb eller privat person som kan lära ut kite surfing i stan? typ privatlektion?
    Har inte gjort något förut, förutom massa snowboard och wakeboard….

Tacksam för hjälp av ni som vet,

Lollo
    0707345222
    louiseblomberg@spray.se

skotten svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • imported_lars

Medlem
    3 april, 2007 vid 15:19

Kolla på http://www.kiteboardskolan.se, kommer köra kurser ganska så nära iaf.

• chohoo

Medlem
    4 april, 2007 vid 10:09

Ställ samma fråga på http://www.kitenation.se så kommer du förmodligen bli överöst med erbjudanden.

• chippe

Medlem
    4 april, 2007 vid 13:43

skulle också behöva gå en kurs, var meningen att jag skulle ner till båstad nu i helgen men det verkar inte bli så, men om du´hittar nån som kan och vill lära ut i sthlms området så är jag på om det går? annars kan vi dra på en kurs, lite trist att åka själv.

• lollo

Medlem
    4 april, 2007 vid 13:45

ja det gör vi Chippe! Jag hör av mig om jag hittar nåt! Ska upp till fjällen imorgon, hemma i nästa vecka.

Hörs

• chippe

Medlem
    4 april, 2007 vid 13:51

grymt. hare så skönt

• kitemaster

Medlem
    5 april, 2007 vid 20:18

Tjena!
    Problemet var att vi inte kollar 4 dummies forumet så ofta… Men nu fick iallafall Lollo tag på mig idag och vi kör antagligen kurs i helgen, antingen i Vemdalen eller i Fjällnäs.
    Problemet med kurser i storstaden är att vinden är oberäknelig och man kan således inte garantera hög kvalitet på kursen. Ibland kommer dock stabila fronter och lyckas man tajma in en sådan och hitta en certifierad instruktör som är ledig så är det bara ut och ösa. Om du är sugen chippen så ligger fortfarande nästan två meter snö på våra fjäll i Vemdalen. Och idag snöade det.

• walle

Medlem
    8 april, 2007 vid 06:54

Hej

Anledningen till att det knappast hålls några kurser runt Stockholm är att det helt enkelt inte lämpar sig för totalt nybörjare att gå en kurs där…

Vi på http://www.Kiteboardskolan.se håller våra kurser på Öland, Gotland och i Östergötland, där spotsen är säkrare och vinden bättre.

Jag själv bor i Gamleby(Västervik) men det lämpar sig inte att hålla kurser här heller eftersom det är för “farliga” spots här också…

Om ni vill gå en kurs så hör av er eller kolla med några av dom andra som håller kurser på Öland/Gotland!

Mvh Petter

• skotten

Medlem
    10 april, 2007 vid 02:41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kitelektioner i Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.