Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitemässa i Stockholm till helgen – nu på allvar – info!!!

• Kitemässa i Stockholm till helgen – nu på allvar – info!!!

Publicerad av pipe69 på 24 april, 2002 vid 13:50

Det blir en kitesurf-informationsdag på lördagen på Strömparterren – mellan Operan och Slottet – mitt i Sthlm, kl 11-17.

Parallelt pågår en tävling av Kajakklubben (KKSS) i Strömmen som uppmärksammas av pressen och lockar säkert mycket folk. Kajakklubben disponerar halva Strömparterren, kitesurfutställarna har andra hälften.

Material från följande märken kommer att kunna beskådas: Naish, Wipika, Slingshot, F-One och Challenger. Däremot kommer det varken att finnas möjlighet till inköp eller hela sortimentet från varje märke på plats. Inte heller blir det några aktiviteter map. aktiv kiteflygning eller -surfing.

Det egentliga huvudsyftet med ”eventet” är att informera i Stockholmsregionen om sporten, möjligheten att gå kurser och på det viset öka intresset hos än så länge ”ofrälsta” medmänniskor. Samtidigt ska materialutställningen ge möjlighet att visa och förklara likheter och skillnader på olika produkter.

Kitesurfklubben som håller på att bildas (nästa vecka ska stadgarna formuleras) har informerat pressen separat (vid sidan om Kajakklubben) och bjudit dit reportrar. Vi hoppas på lite täckning i tidningen eller lokal TV, får se….

Så, jag hoppas att rykterna är undanröjda. Jag ser fram emot att många av er kommer förbi. Berättar gärna också för andra som inte läser Konfen om ”eventet”.

Annars önskar jag allihopa en blåsig helg.

Ingo – http://www.kitesurfskolan.com

pipe69 svarade 22 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pipe69

Medlem
    26 april, 2002 vid 08:06
  • pipe69

Medlem
    26 april, 2002 vid 08:06

Mer info i första inlägget.

Ingo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitemässa i Stockholm till helgen – nu på allvar – info!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.