Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitemonterad kamera – tips please
-
Kitemonterad kamera – tips please
Publicerad av olle-2 på 4 januari, 2008 vid 12:40Har precis köpt en ATC 2000 för att kunna filma från lite annorlunda vinklar. Provade den härromdagen med följande skakiga resultat:
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=17&linkid=325
Kameran är monterad runt mittstrutten med medföljande hjälmrem, men det verkar som om vinden får kameran att vibrera.
Smarta tips för att få bort skaken anyone?
skejtar_henke svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Härligt Olle!
Det e den dära fräsiga som finns på coolstuff.se. Har funderat på den också. Resultatet är helt ok, men skakningarna kommen man nog ej undan.
Mvh
-
Montera kiten på ett tak…. låtsas sen att du är på vattnet. Kan funka i t ex Västra Hamnen?
-
Inget illa menat mot dig Olle, men filma från kite hmmm…. är inte det lite tyskvarning på det. Men det är ju klart man måste försöka
-
Ett tips, lita inte på hjälmremmen!
Det gjorde jag och nu har jag ingen kamera mer…..
Så tejpa eller nått sånt efter du satt fast den så hänger den nog kvar och du slipper skakningarna. -
@Andreasss 436766 wrote:
Ett tips, lita inte på hjälmremmen!
Det gjorde jag och nu har jag ingen kamera mer…..
Så tejpa eller nått sånt efter du satt fast den så hänger den nog kvar och du slipper skakningarna.Tackar, lite silvertejp skadar ju aldrig
-
@Krillan82 436758 wrote:
Inget illa menat mot dig Olle, men filma från kite hmmm…. är inte det lite tyskvarning på det. Men det är ju klart man måste försöka
lol, det tar jag som en komplimang!
-
@-Olle- 436696 wrote:
Har precis köpt en ATC 2000 för att kunna filma från lite annorlunda vinklar. Provade den härromdagen med följande skakiga resultat:
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=17&linkid=325
Kameran är monterad runt mittstrutten med medföljande hjälmrem, men det verkar som om vinden får kameran att vibrera.
Smarta tips för att få bort skaken anyone?
så här ska du göra!
-
@Krillan82 436758 wrote:
Ahh du snackar skit. Prylar är ju roligt. Tyskar med.
Men du måste u hålla bommen still eller köpa en stabil c-kite istället.Tyckte det var lite fräckt i alla fall.. Jag vill gärna se mer och om du reder ut skakningarna.. Hur hade du fäst den på kiten? Det är inte vinden som gör att den skakar kasnke?
Lyckar till!
Logga in för att svara.