Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiten låter!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 17:20

Är det inte just rhino2 som även kallas helikopterkajten just på grund av detta? Har för mig jag hört det nånstans. Vad man ska göra har jag ingen egentlig aning om, men rhino2 saknar väl spant/spryglar (struts alltså) längst ut i ändarna? Det har ju nästan alla andra märken idag, så nån vits borde det ju vara med dem.
    Du skulle ju kunna testa att köpa kolfiber pinnar och tejpa fast med spinnakertejp längst ut i kanterna. Fast kom ihåg: Jag spekulerar vilt och lämnar ingen som helst garanti 😉
    Om du nu skulle välja att testa, så se för tusan till att köpa med gummi-pluppar till kolfiber-pinnarna så de inte sticker hål på nånting i kajten. Det borde väl också vara säkrast att ha pinnarna lite, lite utstickande både framåt och bakåt, så att de inte får nån chans att trycka mot tyget i draken.

Ett annat alternativ är att köpa vattentäta öronproppar. Finns på appoteket för 24:50 då slipper du både oljud och vatten i öronen 😉

/Rasmus

• villjam

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 18:59

Rhino 2 låter så, inget att göra åt.. fångar dessutom uppmärksamheten från alla råsnygga nakna chix på stranden som alltid står och spanar över vattnet när det blåser >10m/s wink.gif

• jott

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 21:01

Det är så med Rhino att man får en gömd ljudanlöäggning med på köpet som börjar spela ljuv musik när man åker som en man. Betalade du inte extra för detta så tycker jag absolut att du ska ta den till återförsäljaren och kräva att du får betala de extra 3000 kronorna.
    Det fick jag göra, men jag fick specialpris för att jag kom dit så snabbt så jag kom undan med 4500:-

• danielsan

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 22:47

Tack för svaren… känns bra att det inte är något fel..

Det stör inte mig ngt alls att den låter, jag hör ju inte den eftersom den är på¨27 m avstånd och man har en bräda på fötterna som i kombination med vattnet framskapar ett trevligt ljud. Folk brukar dock påpeka det ibland…
    Sedan så hör ju alla andra att man kommer… så de kan hålla sig undan…

Wille, var har du stranden med alla nakna snygga brudar som du talar om? Ska vi dra dit ngn dag? låter inte helt fel…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiten låter!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.