Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteolycka Ribersborg Malmö!
-
Jag har fått viss information om hur han mår.
Det är inte särskilt bra med han, bekräftar att inre organ är skadade.
Mer vill jag inte säga pga att jag inte vet exakt omfattningen på skadorna och av respekt för den källa jag fått informationen från.
Förstog jag rätt skall vi alla hålla tummarna att detta slutar väl!
-
usch usch.. Hoppas det går bra. Skickar en omtanke vem det än är.
Jag blir så arg när folk skadar sig. Det är så onödigt. Ska inte behöva hända
-
Kjello
Gäst23 juni, 2008 vid 09:02pjoter;476852 wrote:en lösnng som jag kört med på flysurfer och som funkar riktigt fint är att ha leashen kopplat suicide men när jag drar safetyn så lossnare suisiden också men sitter kvar i 5:e linan. grymt smidigt och säkert faktiskt.Tack pjoter ! något att kolla på min Psycho 3 10a inte packat upp än, men Aloha micke sa bara leeshen fattas.
men leech har jag och suicide behöver jag inte än, vill helst hålla mej på vattenytan.
Äker till landet i morrn eller i natt, fördröjd av strul. otroligt sen, men semester till September. -
Vi får be till alla gudar att han klarar sig utan några eftersviter
-
Usch! Det låter här låter riktigt riktigt tråkigt… Posta gärna när ni har mer bekräftad information så att vi kan höra hur det är med honom och hur vi undviker sånt här i framtiden.
-
@Neven 476911 wrote:
Usch! Det låter här låter riktigt riktigt tråkigt… Posta gärna när ni har mer bekräftad information så att vi kan höra hur det är med honom och hur vi undviker sånt här i framtiden.
Ja, hur undviker vi sånt i framtiden? Följ min tråd plz
-
I am guessing as noone knows who it is down here, that its a nOOb, so the way to stop this from happening again would to take a course and not go out by your nOOb self…? and not get us banned in nOOb style… seriously whats wrong with going to habo and having backup from us all?
-
I believe that most people that has an account @ Steffo are aware of the hazards of kitesurfing. However, not everyone is familiar with Steffo and has not met all caring people in here. Let’s say someone buys the gear at Blocket and gets information from the previous owner that “this is easy, just do like this and like that and you’ll be up and running in no time at all”. Then you don’t get all the info you need and you are likely to face trouble anytime soon.
PS. Krya på dig!
-
Shiit. Fan ingen rolig läsning alls. Hoppas verkligen att det hela slutar väl.
-
fy vad tråkigt läsning.. hoppas VERKLIGEN att detta slutar bra.. både för personen involverad och för våran sports bästa.
Hang in there!
PS. Och till era som aboslut skall diskutera tekniska termer i denna tråd.. Tror du det är intressant att läsa om när en av våra surfpolare, kanske en som har hjulpet tidg launcha kiten.. ligger livshotande skadat på ett sjukhus? visa för fan lite respekt!!
-
Usch vad hemskt! Vi är många som går runt o tänker på hur det är med den skadade kitaren. Håller tummarna för att det ska gå bra för killen/tjejen. Så trisst!
-
jsut spoke to my neighbour he is an ambulance dude… apparently the kiter is in intensive care, and he cant give me a name.. may be worth stopping by just to say hi to him though
-
Önskar av hela mitt hjärta att allt slutar väl å vi får se personen i fråga på vattnet en fin dag………
-
fy fan va tråkigt det är när det sker en svår olycka. kite sverige ta fan hand om er, låt oss slippa mer av detta nu.
hoppas verkligen det går bra och att han blir helt kry igen.
krya på dig
Logga in för att svara.