Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › kiteprylar på flyget
-
kiteprylar på flyget
Publicerad av ollefax på 29 maj, 2004 vid 15:09Är det någon som stött på problem? att man får betala extra?
hur packar ni? ser ni till att det inte ser ut som en kitebräda?
Vet från vindsurfing världen att man kan åka på riktiga rånförsök när man ska ta med utrustningen på flyget.
larssa svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
vindsurfing saker tar ju en hel del mer plats dock, alltså det är ju egentligen lägga lite kläder som vadering för brädorna m.m i en normal kitevästa på kanske 160cm, då borde de väll inte klaga, bara säga att det är en reseväska som du har lite brädor m.m i.
-
just ja annars kan du köpa en golf/kite bag, så säger du att det är golf saker.
-
ja man får väll ljuga till det lite. Maxmått tror jag ligger runt metern för bagaget nämligen. Man ska nog passa sig för att nämna ordet kitesurfing, de hakar nog upp sig på ordet surf. Bättre att kanske säga en wakeboard. om de frågar mycket…
Men är det någon som åkt på en smäll någon gång?
-
Det hände till mig förra sommar. Jag flog med Iberia och jag var tvungen att betala mycket extra. För att komma tillbaks provade jag andra möjligeter som “Cargo”, det var lite billigare men obekvämt.
Ett par veckor sedan var jag på Lanzarote och jag betalade 500sek extra när jag bokade biljetet. På flygplatsen dem som checkar-in sa att det är mycket dyrare om man får betala precis där.
Nu, om två veckor resar jag med British Airways och där säger dem att surf brädorna är hanterad som egen bagage, ingenting extra om du har ingen extra vikt.
/Aitor
-
Hör med flygbolaget när du bokar resan. Sist flög jag med Lufthansa/SAS och hade 120 kg och betalade 100 Euro. För enkel resa. Inte farligt då jag delade med polaren.
-
Svar till:
just ja annars kan du köpa en golf/kite bag, så säger du att det är golf saker.
[/ QUOTE ]
Här har du den ultimata bagen : [url=”http:// ;http://www.nsikiteboarding.com/kiteaccessories.html“]NSI Kite Travel Bag [/url]
Logga in för att svara.