Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteresa i Februari

• Kiteresa i Februari

Publicerad av alo76 på 11 december, 2013 vid 20:30

Hej.

Efter ett lite hårt år med uppehåll från kiten på grund av en skidskada tänkte jag kompensera med att ta en kiteresa i vinter, antagligen februari/mars. Tänkte åka iväg en eller två veckor.

Borde antagligen söka mig till plattvatten eftersom mitt ben fortfarande inte hämtat sig helt från skadan. Men innan uppehållet hade jag börjat lära mig åka vågor, så om det finns något ställe med snälla vågor så skulle det också vara ett alternativ.

Vilka ställen skulle ni rekommendera? Var på väg till Brasilien för några år sedan (men det blev inställt) så jag har lite koll på alternativen där. Kunde dock vara intressant att höra om ställen med lite kortare flygtid, som exempelvis Cap Verde och Kenya, som jag läst lite om här på forumet.

Jag söker nog framförallt ett ställe med säker vind! Eventuellt åker jag ensam, så det skulle bli långa dagar om man inte kan kita;)

Tacksam för tips!

chris-nilsson svarade 10 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • guur86

Medlem
    12 december, 2013 vid 08:43

Jag kollar också på en kite-resa i vinter, just nu lutar det åt Kap verde. Kostar under 6 000 för en vecka med avfärd 30 januari… Är dock lite osäker på plattvattnet där – är själv ganska färsk inom sporten så är mest ute efter plattvatten.

• pripps

Medlem
    12 december, 2013 vid 19:02

Cape verde är både vindstabilt och snälla vågor ! Om man undviker Ponta preta och åker
    till Kitebeach !
    /Tommy

• alo76

Medlem
    22 december, 2013 vid 22:25

Tack för tipsen. Just nu lutar det faktiskt mest åt Filipinerna. Lite längre resa, men det ser riktigt bra ut:)

• chris-nilsson

Medlem
    27 januari, 2014 vid 16:51

Hej!

Ær det någon som bokat något nu i Februari, ær sjukt sugen på att boka något jag med 🙂

/Christoffer

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kiteresa i Februari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.