Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa – instruktör – bra ställen

• Kiteresa – instruktör – bra ställen

Publicerad av suecocabron på 1 mars, 2011 vid 14:53

Tjenare!

Jag har börjat planera att lämna jobbet och kylan i höst, ta en time-out och bara göra nåt jäkligt soft.
    En tanke som kommit till mig är att dra till ett schysst ställe och jobba som kite instruktör i några månader.

Vad behövs för utbildning för att få jobba som kite instruktör?

Vilka ställen är bra i september och framåt? Jag har funderat på typ asien och australien, men hade inte bangat för att dra till karibien (cabarete?) och norra brasilien.

Tips pleees! Någon som gjort något liknande?

lima-ko svarade 14 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lima-ko

Medlem
    1 mars, 2011 vid 21:59

Det tycker jag låter som en alldeles ypperlig idé =). Jag gjorde själv detsamma förra hösten, efter många säsonger som skidlärare runt om i världen behövde fötterna få vila från pjäxorna ett tag.

Du behöver vara en duktig kiteare och antingen ha KSA:s eller IKO:s instruktörsutbildning. Förslagsvis kan du ju gå en kurs i Sverige i sommar, jobba lite här och således ha lite erfarenhet med dig när du söker jobb någonstans varmt till hösten.
    Finns många bra ställen, jag själv var i St. Kilda, VIC, Australien, inte lika bra som WA men ändock jäkligt schysst. Sydafrika, Egypten (kanske inte landet man vill åka till nu dock) med flera. Cabarete har väl egentligen bäst vind under vår sommar, har 2 polare som har vart där hela vintern men de vågsurfar mest nu.

KSA http://www.ksa-international.org/Home/tabid/101/language/en-US/Default.aspx
    Alla IKO:s planerade ITC (Instructor Training Courses) i vår och sommar: http://www.ikointl.com/iko.php?page=itc-public-training-calendar.php

/Andreas

• suecocabron

Medlem
    4 mars, 2011 vid 18:52

Gött!!

Jag ska definitivt kolla upp det. Vad var det för folk som du var instruktör för? Var det locals eller turister?

/Jon

• lima-ko

Medlem
    4 mars, 2011 vid 22:34

Gör det, riktigt gött!

Både och men mycket lokala förmågor, gamla som unga.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa – instruktör – bra ställen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.