Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa över jul & nyår, tips förslag?!

• Kiteresa över jul & nyår, tips förslag?!

Publicerad av Andy* på 27 augusti, 2008 vid 16:03

Nu är det så att jag och en polare tänkte beställa en kiteresa över jul och nyår. Någon som ligger inne med några tips?

KRAV: Varmt och windy! :laugh:

Ps. Vi ska vara borta 1 vecka Ds.

gh0st svarade 16 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • rtotheg

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 17:11

häng med till usa i dec , ska vara där 2 veckor på texas ski ranch blåser de bra så kan man säkert åka kite där med . Men annars rekomenderar jag cable parken , jag har fritt boende där o åkkort kan fixa fler

• rimsson

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 17:37

åk till brazil, Paracuru eller Cumbuco som ligger ganska nära storstaden Fortaleza…kiting number 1 i världen skulle jag säga!!!!

• ollep

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 18:16

Hur dyrt/billigt är det i brasilien, flygbiljett, klarar man sig på engelska? Nybörjarvänligt?

• bennylundin

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 18:23

vi åker till borås..

• Andy*

Gäst
    27 augusti, 2008 vid 18:31

benylundin, my main offender! vi kan starta i borås, förhoppningsvis kommer vi längre….

ne seriöst, eftersom det enbart rör sig om 1 vecka så får det gärna vara något “billigare” ställe, misstänker att en resa till brasilien kostar skjortan. Jag har hört att egypten ska ha bra kiteing och vara relativt billigt

Cablepark och US and A låter sjukt skoj också, hänger gärna på nån annan gång 🙂

• bennylundin

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 18:34

sen andy my man tror jag inte heller vi hinner över till brazil innan vi måste vända hem igen om vi ska va där 1 vecka… månne?

nån som har tips om kanarieöarna?? lite gej men det kanske funkar

• svinet

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 08:32

@bennylundin 494467 wrote:

sen andy my man tror jag inte heller vi hinner över till brazil innan vi måste vända hem igen om vi ska va där 1 vecka… månne?

nån som har tips om kanarieöarna?? lite gej men det kanske funkar

Kanarias är la kasst med vind på vintern?

• neven

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 08:43

Inte många ställen som är nära som är varma och vindsäkra i december… Cap Verde kanske?

• Andy*

Gäst
    1 september, 2008 vid 11:31

bump*
    måste ju finnas hur många rävar som helst här som varit iväg på trevliga kiteresor över jul/nyår, hit me please!

• neven

Medlem
    1 september, 2008 vid 11:42

På en vecka kommer man helt enkelt inte så långt. Kolla Egypten, men jag tror inte det nödvändigtvis är direkt varmt där i december (beror så klart vad du jämför med). Vi var där i mars och då var det fint och varmt även om det hade varit lite kyligt om kvällarna dagarna innan.

I övrigt så är det längre bort som gäller: Brasilien, Cabarete, Sydafrika osvosv

• gonzo

Medlem
    1 september, 2008 vid 17:15

kap verde kan du köra på men det blir mer vindsäkert i jan-mars.
    bara 6 timmar flyg

• kvabbso

Medlem
    2 september, 2008 vid 05:24
    gonzo;495914 wrote:
    kap verde kan du köra på men det blir mer vindsäkert i jan-mars.
    bara 6 timmar flyg

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55001&highlight=gabo+verde

• pjoter

Medlem
    2 september, 2008 vid 09:41

egypten är ju varmare än sverige och har ok vind dom månaderna.
    Skulle själv inte palla att korsa atlanten för bara 1 vecka.

• debkausf

Medlem
    2 september, 2008 vid 20:52

Kapstaden! men då blir de våtis!

• Andy*

Gäst
    3 september, 2008 vid 09:13

Hmm verkar vara svårare än jag trodde initialt att komma iväg en vecka när Sverige visar sig från sin sämsta sida och lapa lite sol med kiten i luften…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa över jul & nyår, tips förslag?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.