Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)
-
Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)
Posted by call3 on 9 april, 2008 at 16:51Är i full fart med att planera en kite-tripp till Portugal(Faro/Algarve) i juni och hade velat ha lite tips inför resan! 🙂
Tankarna går i att hyra bil och bo hyffsat billigt..
Hur är det med kitecamps? Någon som har provat?
Tips om boende och allt annat som spots t.ex. mottages varmt!
Good winds!
Callejohnk replied 16 years, 4 months ago 45 Members · 181 Replies -
181 Replies
-
@Call3 457333 wrote:
Är i full fart med att planera en kite-tripp till Portugal(Faro/Algarve) i juni och hade velat ha lite tips inför resan! 🙂
Tankarna går i att hyra bil och bo hyffsat billigt..
Hur är det med kitecamps? Någon som har provat?
Tips om boende och allt annat som spots t.ex. mottages varmt!
Good winds!
CalleTjena!
Jag körde Lissabon-Sagres-Faros och letade upp ett ställe som heter Rio de Alvor lite öster om Faros. Go lagun och ganska glest på folk. Utanför körde de PKRA (eller skulle vart en iaf..) i side-off vind, snorplatt. Själv har jag bott überspartanskt de gånger jag varit nere. Finns campingar här o där med duschar o grajjor.
Finns mer plattvattenställen längre österut, kommer nog kolla in dem i sommar. Flyger till Lis 16 juli och brötar nog ner mot Algarve i slutet av månaden.
//alex
-
Synd bara att alla portoguiser e sjukt dumma i huvet!! ijallefall alla jag träffat!!
-
Var där i somras och det är ett underskattat land vad gäller det mesta faktiskt. Tyvärr är det ofta på tok för mkt folk på stränderna för kiting, men eftersom du ska dit så pass tidigt kanske det funkar bättre än vad det gjorde för oss i aug.
Men i Alvor funkar lagunen prima som rusiak skriver. Finns dessutom sköna locals som det kan vara idé att hänga med för att få reda på vilken spot som gäller för dagen.
-
Johan: Var planerar ni att åka, mer bestämmt?
Haha, orkar fan inte med fler säljande turkar som drar i en..aldrig mer turkiet! men så illa är det väl inte i portugal?
Kollat lite närmare på Lagos och det ser inte dummt ut alls. Hittade inte så mycket hostels i Alvor.
Det är fint att leva riktigt billigt, har gjort det i oz men denna resan ska d va lite kvalite på iaf. Hostels är billigt och trevligt folk oftast.
btw, vad för drakar ska man packa med sig?
Lite länkar
Spots? Finns det fler än dessa? om man zoomar in skåne så har dem tryckt in fler än vad som får surfas med dagens förbud 😛
-
vet inte riktigt lite blandat tror jag:) blir nog till o hyra en bil.. men de ska köras vågor iaf 😀
-
Troja platt eller lite vågor, Carrapateira som ni ser.., Alvor som sagt, finns hur mucket som helst!!
LA
-
Finns det nått ställe i lissabon man kan hyra någon halvtaskig bil i stil med rentawreck?
-
5 år sedan var jag i Portugal på 3veckor cykelsemester mellan Lissabon och Porto under sen Juni-tiding juli.
Stränderna på västkusten var helt tomt av folk. milsvid stränder med 2meter beachbreak och riptides.
Det vore ett bra ställe att utforska.
-
@Call3 457863 wrote:
Johan: Var planerar ni att åka, mer bestämmt?
Haha, orkar fan inte med fler säljande turkar som drar i en..aldrig mer turkiet! men så illa är det väl inte i portugal?
Kollat lite närmare på Lagos och det ser inte dummt ut alls. Hittade inte så mycket hostels i Alvor.
Det är fint att leva riktigt billigt, har gjort det i oz men denna resan ska d va lite kvalite på iaf. Hostels är billigt och trevligt folk oftast.
btw, vad för drakar ska man packa med sig?
Lite länkar
Spots? Finns det fler än dessa? om man zoomar in skåne så har dem tryckt in fler än vad som får surfas med dagens förbud 😛
Hmm, inte säker på hostels, körde hardcore-campismo style när jag var där nere. Men i och med att det är relativt nära Faro så borde det finnas. Träffade ett gäng norrman som hyrde en f e t villa strax utanför Faro, de bodde kungligt där och betalade väl inte allt för mycket sett till vad de fick.
Körde 10a där nere med gött tryck. Tror att någon kvm upp o ner inte gör ngt. Ska du upp till Guincho behöver du ngt mellan 5-15m…
Roland, måste ha mött gräddan av rövhål, tycker de e jvligt enkla o roliga att ha o göra me! Inga probs med localism eller liknande, trots spotsen 🙂 Sen finns de ju alltid undantag…
//alex
-
hälsa på sigve och nerdrum när ni e där.. 2 sjukt störda norrmän, http://lapoint.no/main/index.php?option=com_content&task=view&id=151&Itemid=162
Log in to reply.